Beveg deg mot lyset

Min blogg har ganske så varierte temaer, alt fra mat til bøker til spirituelle emner og medmenneskelighet,med mere.

Det er fordi jeg blogger om det som opptar meg.

Et av emnene som går igjen, er ett som er svært viktig for meg, nemlig det spirituelle.

Det å forstå at jeg er et åndelig vesen, samtidig som jeg er et menneske som kan ta frie valg, har endret meg som person.

Aldri har jeg kommet nærmere den jeg virkelig er og aldri har jeg hatt det så godt med meg selv som person.

Et tema står meg veldig nært og det er å jobbe i lyset og for lyset.

Det kan høres litt snålt ut for de som ikke er spirituelle.

Men alle vet at det finnes lys og det finnes mørke.

Hvordan man ser på det mørke varierer fra person til person.

Selv legger jeg ikke skjul på at jeg tror det som er mørkt er det vi trenger å jobbe med, med oss selv.

Samt det vi kan tre inn i av vonde energier fra ting som har skjedd før.

Både i vårt eget område, men også et lag med energier rundt jorden, fra all krig og elendighet.

I og med at vi blir åpnere, vil dette kunne føles mer og mer for flere.

I gruppene diskuteres ofte dette med lys og mørke.

Selv melder jeg meg ut av de gruppene som har størst fokus på det som mørkt er.

Jeg er lei av skremselspropaganda som fremmer frykt i mennesker.

Jeg har mitt frie valg og jeg går for det positive, det glade og det lyse.

Det er midt fokus, for jeg tror at det jeg har fokus på, vil jeg få mer av.

Jeg skrev derfor denne statusen i en av de gruppene jeg er medlem i.

 

Jeg har vel aldri vært så lenge i en gruppe som jeg har vært i denne gruppen, nettopp fordi de fremmer lyset.
I det siste har det vært mye snakk om mørke. For meg handler det lite om hva man tror eller ikke tror om hvor mørket kommer fra og hvordan det preger oss, men at det er en kald gufs fra fortiden.
I alle århundre har prester og maktmennesker skapt frykt ved å skremme dem med mørket.
Jeg tror vi skaper, jeg tror vi får det vi har fokus på. Mitt fokus er derfor det jeg ønsker, nemlig å stå i min egen kraft i kilden, lyset. Derfor har ikke mørket noe fokus for meg, for det når meg ikke i min skaperkraft.
Har man hele tiden fokus på mørket, er det nettopp det man skaper mer av. Hvis man ønsker å skape lys, kan man ikke hele tiden fokusere på mørke, da er det egentlig mørke man preker om. Man bidrar til mer mørke og mer frykt i mennesket. Og er det virkelig det man ønsker? Nei, jeg vet at ingen ønsker det. Men da må vi ha rett fokus, vi må skape det vi tror på og  ønsker, ikke det vi ikke ønsker.
Nå lar ikke jeg meg lenger påvirke at mørkeprat for jeg står sterkt i lyset, men hvis det er noen som ikke har kommet dit i sin skaperkraft, da vil de kunne fylles med frykt. Og det er frykten som er mørke etter mitt syn.
Frykten gir oss skylapper for lyset og stenger lyset ute. Da har vi mørke inni oss, inne i sinnet vårt og det er mørke vi ser i alle skygger, fremfor at vi bruker lyset vårt for å lyse opp i skyggene, skaper vi heller mer mørke.

 

Innlegget skapte stort engasjement og mange fine kommentarer ble gitt. Men det kom en kommentar som blåste meg helt av banen, for den oppsummerte alt jeg følte jeg ville si, men denne klarte det med få ord, noe jeg har store problemer med å få til. Det oppsummerer nemlig så godt hva som må være vårt fokus.

Sitat:

Det blir for meg som å stå midt i krigen i Syria og rope ut til alle, at her er det jammen meg onde krefter, og de bomber og de skyter, hører dere det er viktig at dere hører meg!! Det er onde mennesker her, styrt av enda ondere mørkere krefter, og jeg er utvalgt til å stå her å fortelle om det!!! I stedet for å ha brukt tiden på freds arbeid. ja forstå det den som kan.

Bruk den frie viljen din til å skape det som godt er.

I dag

2 kommentarer
    1. Jeg synes det er kjekt å lese blogger som er varierte og menneskelige 🙂 Det spirituelle interesserer meg, og det er spennende å lese om. Og så vet du jo at jeg leser bøker også. Jeg lager til og med mat 😉 Hihi 🙂
      Men ja, jeg er så veldig enig…skremselspropaganda skaper bare uro. Det har ikke noe positivt i seg. Det er nok mørke i vår verden. Ingen grunn til å skape mer av det.
      Så godt du fremmer det lyse. Det har jeg veldig sansen for <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg