Jeg trenger noen som holder meg i hånden

Jeg trenger noen som holder meg i hånden

Noen som er der, som jeg vet alltid vil være der

Være der for meg, lille meg

Av og til føler man seg så alene

Som om man har gått seg bort i skogen

Som om man ikke finner veien hjem igjen

Det er som om man surrer rundt i tåken

Man går i ring, biter seg selv i halen, rundt og rundt

Det samme gjentar seg gang på gang

Man tror man har funnet veien ut for så å oppdage at man står på samme sted

 

Det er da jeg trenger noen å holde meg i hånden

Noen som forstår, noen som er meg nær

Noen som ikke trenger de store ord eller forklaringer

Noen som tar imot meg med åpne armer

Men en uselvisk kjærlighet til den jeg er som menneske

Som godtar meg som jeg er

Når jeg er lei meg, men også når jeg er sterk og står stødig i kraften min

Noen som tillater meg å være meg

Som er ved min side uansett hvilken dag jeg har

 

Jeg vet at det kan være noen jeg ikke ser

At jeg har noen som er bare en tanke unna

Noen som legger ting til rette for meg, uten at jeg er klar over det

Noen som forstår at jeg har behov for å gå på kronglete stier

At det er en del av min lærdom og utvikling

Noen som ser en sammenheng, der den enda ikke har åpenbart seg for meg

Noen som også er der hos meg når jeg igjen ser lyset åpenbare seg for meg

Når tåken letter og jeg tar vingene fatt

Jeg trenger noen som holder meg i hånden

Jeg vet at de er der, de er mange og de vil alltid være der

I all evighet

Det er kjærlighet

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg