Jeg synes vakker er et veldig vakkert ord

 

Jeg synes vakker er et veldig vakkert ord

Det gjør noe med meg

Det skaper glede inni meg

Er det det vi mennesker higer etter

Er det det vakre i oss vi leter etter

 

Hvordan leter vi

Leter vi kun blant materielle ting

Prøver vi å kjøpe oss vakker

De fleste blogger i dag handler om staffasje

Klær, sminke,smykker, interiør, ting og tang

Er det dette som gjør oss vakker

 

Har du tenkt over det

Har det noe med den som er inni klærne å gjøre

Ser vi staffasjen eller ser vi personen

 

Hvis en massemorder ved navn vi ikke nevner, kler seg i de råeste, flotteste klærne vi har sett

Er han da vakker

Skaper da de klærne et vakkert menneske

 

Hvis du har kjøpt den dritlekre kjolen og du møter den personen du synes er teitest i hele verden med samme kjolen

Er personen blitt drittlekker da

 

Når man ser på modeller, sangere eller skuespillere på bilder eller film

Hvem gjør suksess

Hvem legger du merke til

De kan ha de samme klærne

De kan være like pene

Men hvem av dem er vakre

Det har ingenting med klær å gjøre

Brunkremer, solarium, sminke, merkeklær, høyhælte lekre sko

Det gjør deg ikke vakker

 

For meg kommer  det vakre innenfrra

Jeg kan se en modell og tenke hun var pen, men ikke vakker

Jeg kan se en helt alminnelig pike i vanlige klær på en flyplass, se henne smile og si: wow, hun er vakker

 

For meg handler det om å se noe inni personen

For meg gjenspeiler det seg i øynene

Er det liv i dem

Skinner dem

 

Jeg er superfasinert av øyne

Jeg ser inn i øynene til folk i alle aldre

Hver gang jeg møter et strålende smil blir jeg så glad inni meg

Det er så vakkert

 

For meg har det ingenting med alder å gjøre

Eldre mennesker er  ofte de vakreste sjeler for det lyser livsvisdom av dem

Det har ingenting med nasjonalitet eller hudfarge å gjøre

 

Utstråling

Hemmeligheten er utstråling

Har du utstråling er du vakker om du kler deg i en striesekk

Har du utstråling kan du være et rynketroll som ikke har fått sett solen på årevis

 

Alle har utstråling

De må bare tillate at strålene får slippe ut

De må tillate seg selv å skinne

Det er bare en av hver enkelt av oss i hele verden

Det må bety noe at jeg er født til å bli akkurat den jeg er

Det må da bety at vi er alle veldig spesielle

Alle er vi født med hver våre gode  egenskaper

Ser du dine?

Eller henger du deg opp i de dårlige

 

Vi har sett dem i programmer som Xfaktor eller What not to wear

Vi har sett disse personene som det plutselig lyser av øynene på

De stråler

Det er de menneskene som får en bit av hjertene våre

Du har kanskje noen i venneflokken din

Noen som tiltrekker seg mennesker som fluer fordi de stråler

 

De stråler av en indre glød

De har en vakker sjel

De har en sjel av godhet

Det gjenspeiles i øynene deres

 

De åpner sitt hjerte for deg

Det er vakkert

Det er Kjærlighet

I dag

6 kommentarer
    1. Så veldig enig! Det vakre kommer innenfra, sminke skaper ” fake” vakker når det blir for mye av det og personen kommer bort ☺️

    2. Utstråling er viktige saker, DET er et ord jeg liker godt 🙂 Fordi man stråler ut hvem som er INNI der. Og da blir man vakker da 🙂

    3. Jeg er så enig med deg her, men for meg er vakker et ord jeg ikke bruker i dagligtale. Det blir gjerne flott, fin, fantastisk, skjønn, søt, naturlig, herlig eller slike ord som blir brukt. Men jeg har begynt å bruke ordet vakker i det skriftlige språket – det sier liksom litt mer… Tror jeg må øve meg på å si vakker om ting og folk også, ikke bare om blomster 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg