Mange blir lei av dette positiv tenking gnålet

 

 

For dem som kjenner meg så er det vel snart ikke noe tvil lenger

Jeg er opptatt av å lære meg å tenke positivt

Jeg har innsett, omsider  etter å ha passert 50 år, at jeg får det mye bedre når jeg har en positiv vinkling på ting

Det er tankens kraft

Hvis det er dårlig vær en dag, og jeg setter meg ned og syter om  det

Hva skjer

Jo enkelt og greit, det blir en begredelig dag

I stedet innser jeg at jeg faktisk kan velge det bort

Ja, Ikke været da, men de negative tankene om været

Jeg finner gleden ved dagen å fokusere på i stedet for

Vips blir dagen mye lettere

 

Jeg har hodepine i dag

Joda, jeg kan skrive ned på statusen min at jeg har hodepine

Jeg får nok noen “god bedring” og “stakkars deg”

Men hjelper det meg

Nei, det føles verre

Og ikke bare verre for meg ,men og for alle andre som får ta del i hvor vondt jeg har det

 

Mange blir lei av dette positiv tenking gnålet

Ja, det må de få lov til

Jeg vet de som sletter meg som venn, for de blir lei av at jeg tyter om det

Det må de gjøre hvis de føler for det, det er deres rett å bestemme over seg selv

Likedan er det min rett å få lov å velge det positive

Det betyr ikke at jeg fortrenger det som må bearbeides

Nei, først må man anerkjenne det som er og så kan man jobbe positivt

 

Det  forskes mer og mer på positiv tenking og hva det gjør med kroppen vår

Vi skal følge hjertet

Hjertet er  veldig viktig i det å tenke de gode tankene,  fremfor de negative

For de gode tankene skaper gode følelser i hjertet vårt

 

Forsking viser hvordan hjertet spiller en større rolle i våre liv enn vi har vært klar over

Hjertet sender ut elektromagnetiske bølger som forandrer seg i takt med dine følelser

Det magnetiske feltet fra hjertet kan bli målt mange cm utenfor kroppen

Hvis du er glad, vil hjertet ditt stråle ut gode følelser og faktisk hjelpe de som er rundt deg

Tror dere ikke det er en grunn til at noen er det så godt å være sammen med

De positive følelsene skaper fysiologiske fordeler i din kropp

Du kan bedre immunforsvaret ditt ved å fremme positive følelser i kroppen

Negative følelser kan skape kaos for nervesystemet ditt mens positive gjør det motsatte

Hjertet har et system av nerver som har både kort og langtids hukommelse og signalene fra dem til hjernen kan påvirke våre følelsesmessige opplevelse av situasjoner                       

I et foster danner hjertet form og begynner å slå før hjernen er utviklet

En mors hjernebølger kan synkroniseres til hennes babys hjerteslag

Hjertet sender mer info til hjernen enn motsatt

Positive følelser hjelper hjernen i å løse problemstillinger

Positive følelser øker hjernens evne til å ta gode avgjørelser

 

Det forskes og, blant annet i Danmark, på meditasjon og positiv tenking hos alvorlig syke kreftpasienter

Tankens kraft er en veldig viktig del av det å være frisk eller å  bli frisk

Det viser seg at etter en operasjon gror sår fortere og folk kommer raskere tilbake på jobb hvis de tror det går bra i motsetning til hvis de er motløse

Derfor kjære venner

Du har bestandig et valg i hvordan du vil reagere på ting

Velg riktig

Velg det positive

I dag

 

2 kommentarer
    1. Jeg tror MANGE kan snu, pga tankesett. Hvertfall folk som har et vanlig liv og kanskje ikke sliter mer STORE traumer. Da klarer man kanskje ikke alene å bare SNU…Men folk flest tror jeg kan ordne opp i eget hode ved litt egen tankekraft 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg