Hurra, jeg har gjort det

 

Jeg har hatt noe jeg har gruet meg til noen år.

Jeg har utsatt det og utsatt det.

Jeg har hatt en visdomstann med hull i.

Av og til har den gjort vondt og jeg har mannet meg opp til trekking.

Jeg ble mer og mer bekymret for at den skulle være vond når det ikke passet meg at den var vond, i ferier foreksempel.

Flere ganger har jeg måtte avbestille pga luftveisinfeksjoner.

Men i dag var dagen da det skulle skje.

Og i dagene før har jeg tatt i bruk mitt superverktøy, nemlig positiv tenking.

 

Jeg holder jo på å trappe ned stoffskiftemedisiner.

Sist jeg prøvde det, ble det ødelagt fordi jeg ble superstresset av et vanskelig gynokologbesøk.

Derfor var det nå veldig viktig at jeg beholdt roen.

Jeg er nemlig ikke noe glad i at noen skal inn i munnen min med alskens instrumenter.

Aller mest grudde jeg meg til bedøvelsen.

Jeg bruker vanligvis ikke bedøvelse hvis jeg bare skal til enkel behandling.

Skal man trekke en tann, ja da må man bare.

Det rare er at det er ikke selve smerten jeg er redd, det er usikkerheten for hvor vondt det kan bli.

 

Men jeg har mitt superverktøy, positiv tenking, visualisering og meditasjon.

Jeg startet allerede en uke før når tankene begynte å komme.

Istedetfor å grue meg til det som skulle skje, bestemte jeg meg for å glede meg til alt var over.

Hver gang grueseg-tankene kom, tenkte jeg på at jeg var ferdig og alt gikk fint.

Det gjorde jeg også hele dagen i dag.

Jeg roet med ned med positiv tenking og visualiserte hvor fint alt gikk.

Når jeg satte meg i tannlegestolen, brukte jeg meditasjon for å roe helt ned kroppen.

Jeg har en flink tannlege og jeg lovte å si at hun var snill.

Det er lett å love for hun er veldig flink og veldig snill.

2 bedøvelsessprøyter ble satt og det var ikke så ille.

Det var bare den første jeg kjente og det var jo bare noen sekunder.

Mens den virket, skrapte hun bort tannstein.

Det var fint hun gjorde for da slapp jeg tilbake en ekstra gang.

Det var ikke så enkelt å få tanna ut, for den hadde noen krokete røtter.

Så et øyeblikk eller to ble jeg litt bekymret, men hun roet meg ned igjen med at alt gikk fint.

Og vips så var det over.

Jeg er nå hjemme igjen og venter på at bedøvelsen går ut.

Fortsatt bruker jeg positiv tenking.

Dette går bra.

Tenk at nå er jeg ferdig med dette som jeg har gruet meg til så lenge.

Positiv tenking, visualisering og meditasjon er fantastiske verktøy

I dag

8 kommentarer
    1. Ja, det er viktig til alt her i livet. Når det gjelder tannlegen er det jammen ikke lett å trekke det fram 😀 Så fint alt gikk bra <3

    2. Dette går fint skal du se, det verste er over. Sånne visdomstenner er ikke noe å spare på. Selv har jeg kvittet meg med alle 4 for flere år siden, og som jeg gruet meg. Det var det ingen grunn til, for de kom ut med et plopp og ingen problemer etterpå.

    3. Var ikke en plopp her 🙂 det var en liten rot som var som en korketrekker som hun måtte lirke for å få ut 🙂 Jeg har vært iskald i kroppen etter at jeg kom hjem, så det blir tidlig kveld 🙂 godt å få det gjort 🙂 Vera Lynn:

    4. Uff, forstår ikke hva vi har de visdomstennene for. For det er virkelig bare å trekke de ja.
      Lurt med den “drahjelpen”. Hverfall når det virker.

    5. Så bra at du klarer å fokusere på det positive, at det blir bra etterpå. Jeg har fjernet alle visdomstennene mine, så er glad jeg slipper å tenke mer på dem. Og så er jeg glad for at jeg ikke visste på forhånd hvordan det kom til å gå. Tannlegen måtte fjerne kjevebein på en og på en gikk det hull opp til bihulene og jeg endte med en skikkelig “blåveis”. Men en av dem var heldigvis helt ukomplisert og resultatet etterpå ble bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg