Annette Dutton, Det hemmelige løftet

Reklame |

Jeg leste i fjor høst den andre boken på norsk av Annette Dutton, Den forbudte historien. Jeg likte den ganske godt og gledet meg derfor til å lese den første, Det hemmelige løftet. Historien handler om 14 årige Leah som er jøde og blir sendt med toget til England for å komme til fosterforeldre. Leah er “heldig”, for hun visste hvor hun skulle, men mange av barna kunne bare håpe at noen ville ha dem, hvis ikke ble det barnehjem. Mange ble også sendt til Australia. Jeg bruker aldri røpe mye av handlingen i mine omtaler, men alle forstår nok at det ikke blir så rosenrødt som Leah og hennes foreldre håpte på. 

Den ble kåret til beste kjærlighetsroman i Tyskland, men det er ikke noe feelgood dette, mye av handlingen er hentet fra virkelige hendelser. 

Dette er en god bok synes jeg, bedre enn den andre boken, selv om den også var bra. En bok jeg kommer til å anbefale.

Her er linken til anmeldelsen av Den forbudte historien: 

http://lillasjel.blogg.no/1506271185_den_forbudte_historien_annette_dutton.html

 

Bildet og tekst under bildet er hentet fra forlaget Bazar sine sider og de har også sponset boken.

Vil du lese litt fra boken, kan du klikke på linken under:

https://www.bazarforlag.no/_det-hemmelige-loftet-annette-dutton-9788202549466

Kåret til beste tyske kjærlighetsroman i 2015

Rystet leser australske Sarah en avisartikkel om «de glemte barna». Engelske barn fra fattige familier ble sendt til Australia, ofte uten at foreldrene deres fikk vite om det. En mistanke begynner å gjøre seg gjeldende hos Sarah: Er faren hennes et av disse barna? Han vokste opp på et av barnehjemmene som er nevnt i artikkelen.

Sarah begynner å undersøke saken, og hun blir overrasket når sporene fører til Tyskland og «barnetransporten» i forbindelse med andre verdenskrig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg