Alle kan drepe, Jørgen Brekke

Jeg leste et par av Jørgen Brekkes bøker for noen år siden. Etter Drømmeløs, tok jeg en pause for jeg syntes den ble litt kjedelig. Nå dumpet det en ny Brekke ned i postkassen og jeg bestemte meg for et nytt forsøk.

Det angrer jeg ikke på. Alle kan drepe var ganske så spennende. Den er på en måte en blanding mellom psykologisk thriller og vanlig krim. Det var det psykologiske spillet som fenget meg mest. Jeg ble veldig nysgjerrig på hvordan dette hang sammen så den ble ganske så raskt lest. Ingen blodige detaljer for de som ikke orker slikt. 

Jeg synes at han kunne brukt noen sider til på etterforskning, det gikk  litt fort og jeg funderer også på om det er så enkelt å få noen til å drepe. Kanskje hadde det gjort seg med noen sider til av både etterforsking og det psykologiske spilllet. 

Da har Etterforsker Odd Singsaker igjen flyttet inn hos meg. 

Bilde og tekst under bildet er hentet fra https://juritzen.no/,

De har også sponset boken.

Alle kan drepe

Jørgen Brekke

– En av dere kommer til å drepe meg.

Sommeren 1992: Fem studenter knytter et helt spesielt bånd under en sommerjobb i idylliske Norrtälje. Selma spår at en av dem vil ende opp som morder. Er det en lek, eller mener hun alvor?

Sensommer 2014: En avdanket forfatter får en plutselig bestselger med kriminalromanen Alle kan drepe. Et drapsoffer blir funnet uten øyne i sitt hjem i Trondheim. Førstebetjent Odd Singsaker får nye utfordringer på hjemmebane, og slites mellom familielivet og en dramatisk etterforskning.

ALLE KAN DREPE er en oppslukende psykologisk thriller og en intrikat krimgåte. Det er også en roman som utforsker krimsjangerens muligheter

2 kommentarer
    1. Jeg leser ikke krim , men har noen bøker liggende. Eneste jeg har lest er etpar av Lindell, og har sendt med noen bøker til fjells med noen som skulle der i påsken….
      Var bra du skrev komma på riktig plass i overskriften forresten…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg