Ånd og energi

 

Når det gjelder det åndelige, er det veldig forskjellig hva man tror på.

Det er jo alle religionene, men også alle som ikke føler tilknytning til noen av de.

Det finnes ingen fasit på livet etter døden.

Ingen vet om det finnes liv på andre planeter og andre dimensjoner.

Men mange tror på dette og de kan ha rett.

Jeg skrev litt om dette her en annen dag, men vil skrive litt mer.

http://lillasjel.blogg.no/1520003790_lr_deg__stenge_av_hvis_du_ikke_nsker_ndenrvr.html

I det de tankene kom, ble jeg først veldig frustrert for jeg følte at jeg hadde gjort alt galt tidligere.

Derfor har jeg nå latt det bero et par dager og så vil jeg sette litt mer ord på det.

Plutselig har nemlig alt det nye, blitt mye mer logisk.

Jeg liker å være åpen i disse spørsmålene og være i utvikling, nettopp fordi jeg ikke vet.

Det jeg hele tiden handler etter, er hva jeg føler er riktig for meg.

Akkurat nå tror jeg ikke at sjelen min trenger å være i flere liv.

Jeg føler heller at den er i annen utvikling, ikke i en ny kropp.

Samtidig er det jo 99% av de spirituelle som tror dette, i tillegg til de religioner som lever i den troen.

Det er derfor veldig stor sannsynlighet at jeg tar grundig feil.

Kanskje tror jeg dette akkurat nå, fordi det ikke er noe jeg skal befatte meg med nå.

 

Før når jeg har renset hus, har jeg tenkt at det har vært ånder som har hengt igjen.

Det er det vi ser på tvprogrammer at noen skal føres inn i lyset.

Jeg har derfor skrevet blogginnlegg før, der jeg har skrevet om dette.

Men kanskje er det ikke sånn.

Kanskje i det vi dør og blir til ånd, vil vi ikke henge igjen.

Men i alt vi gjør, er det energi.

En venninne av meg flyttet inn i et hus.

I det hun kom inn på et rom, ble hun fysisk stoppet.

Det var som det var en vegg der.

Hun følte at det var en pike og hennes mor.

Hun tenkte at her er det noen som henger igjen og prøvde å lede de over.

Rommet ble åpent og lett.

Men så hørte hun hvem som hadde bodd der før.

Piken og moren levde i beste velgående, de hadde bare flyttet.

Med andre ord tok hun inn fra energiene som var etter de som hadde bodd der.

Slik kan vi bli forledet til å tro at det er noen som er der fortsatt, men så er de ikke det.

Det betyr egentlig ikke noe, for opplevelsene vi har når vi føler noen er der, er de samme.

Det er bare at det er ikke noen som trenger å føres over, det må bare litt energivask til.

 

Da kommer vi over til noe annet.

Jeg har selv ikke erfart så mye enda, men det jeg har erfart er bare av det gode fra åndeverden.

Jeg går i transe og jeg lar meg lede og alt er bare kjærlighet.

Igjen ligger det som vondt og tungt er, i energiene.

Energier kan ikke fjernes, de vil alltid være der, men de kan endres.

Man går inn og tilfører ny energi så energiene som var der, blir lettere.

Og også her er jeg åpen for nye innspill,  for energi trenger jeg å lære mer om.

 

Jeg tror heller ikke på demoner og djevelen.

Jeg tror det henger igjen fra gammelt når man møtte vonde energiavtrykk.

Er du på et sted der noen har kriget eller drept noen, og du er åpen for energier, ja da vil det føles tungt.

Du kan føle du blir tappet for krefter.

Det kan også være der all frykten kommer fra, at det er derfor så mange blir redde.

Og er du full av frykt, er det frykten du vil ha fokus på og det er dette du får.

Frykt er en tung energi å være i.

Likedan kan energi etter levende mennesker være tung.

Sykdom, skilsmisser, krangling, osv, osv legger igjen energi

Flytter du så inn i et hus der det har vært mye av det, vil det kjennes tungt ut.

 

Så over til ånd.

De som vi har stått nær på ett eller annet vis, de vil alltid være der.

Venner, kollegaer, familie, som har berørt oss på ulike vis.

De er der, men de har ingen kropp lenger.

Likevel har de samme personlighet og er den samme som alltid.

De kan likevel se annerledes på hvordan de oppførte seg,  når de levde sammen med oss.

De kan se hva de gjorde som ikke var bra.

Likedan tror jeg at ånder som har tilknytning til boliger eller steder de er glad i, kan lettere vise seg der.

Dette er noe jeg føler i og med at jeg forholdsvis lett får åndekontakt i det jeg skal rense hus

Det er som om de kommer for å bistå med arbeidet.

At det på den måten er lettere å lese hva som har skjedd der.

Igjen………Jeg påstår ikke dette, for det er nye tanker for meg, men sånn føles det ofte.

 

I og med at man hele tiden har ånder rundt seg, vil mange også føle de.

De er nemlig bare en tanke unna.

De som da har hatt kontakt med oss i dette livet, kan derfor komme når vi tenker på dem.

De som står oss nær, kommer lettest, men også andre vi har hatt kontakt med.

Det er derfor du ikke skal være redd.

Det er ingen som kommer for å gjøre deg noe vondt.

De ville ikke det i levende live heller, så hvorfor skulle de ville det nå.

Det er bare i menneskets natur å være redd det vi ikke helt forstår.

Så er du av de som er redd, prøv å lære deg av med det.

Jo mer fokus du har på at du har ånder rundt deg, jo flere vil være der for deg.

De kommer jo når du tenker på dem.

Jeg kjenner ofte sterk energi selv.

Jeg kjenner da at jeg blir tung i kroppen.

Noen ganger blir jeg varm i nakken og i magen.

Enkelte dager kan det være sånn hele dagen.

Jeg ber også åndeteamet mitt komme nærmere meg når jeg skal sove.

Da blir  jeg nemlig veldig avslappet og sovner lett.

 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har aldri vært redd.

Sakte, men sikkert har jeg de ti siste årene utviklet evnene mine.

Jeg har gått fra å være ikke-troende, til selv å bruke mine evner og sanser.

Og jeg har ikke vært redd en eneste gang, jeg har vært helt trygg.

Hvorfor vet jeg ikke, jeg har bare følt at det er ikke noe å frykte.

Selv ikke den gangen jeg kjente kroppen ble tung for første gang, fordi noen tenkte på meg og sendte meg healing.

Så frykt ikke de som er rundt deg og få renset opp i energiene.

Mye vil bli bedre bare man ikke er redd.

Oppfordringen min er heller, lær deg mer om energier og ånd.

Ta i bruk sansene dine.

Og vær oppmerksom på om det er gode energiavtrykk du selv lager.

I dag

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg