Hei der, lille pike

 

Dette er en fortsettelse fra i går, men kan leses frittstående. Ofte når jeg jobber med meg selv, kommer det flere innlegg etterhverandre, som i en prosess.

http://lillasjel.blogg.no/1519035900_jeg_kjenner_plutselig_p_en_flelse.html

 

Hei der, lille pike

Du som er en del av meg

Jeg er veldig glad i deg

Det tror jeg du forstår

Jeg ser at du bærer på en del følelser

Følelser som jeg en gang hadde

Følelser det nå er på tide å la gå

 

Du skjønner det, lille pike

Jeg er voksen nå

Det er så lenge siden jeg var liten

Det har rent mye vann ut i havet siden da

Jeg har erfart og jeg har lært

Jeg tar nå bedre vare på meg selv

Jeg prøver å lytte

Derfor er du så viktig for meg

Du bærer nemlig på en del hemmeligheter

De er så godt skjult at jeg ikke finner dem

Jeg har behov for å finne dem,  for så å la de gå

Da vil det bli lettere å være deg også

Da kan du slippe ansvaret med å bære dette for meg

 

Jeg takker deg for at du forteller meg hva jeg gjemmer på og ikke ser

Du sa at du følte at du var bare til bry

Det var bare styr med deg

Egentlig hadde det vært bedre om du ikke var der

Dette er sterke følelser, for jeg kjenner de i øynene

Når tårene kommer i øyekroken, vet jeg at det er viktig å la gå

Derfor må vi bli enige du og jeg om at det er ikke sånn noe mer

Det er bare en følelse vi bærer på

Den har ikke rot i virkeligheten

Det var en følelse vi tok inn i kroppen da jeg var barn, da jeg var deg, lille pike

Nå står jeg sterkt i min egen kraft

Der skal du få stå sammen med meg

Vi skal være klar for å la den følelsen forsvinne nå

Vi ser den renses i elven

Så fyller vi på med kjærlighet til oss selv

Vi klapper oss på skulderen og er stolt av hva vi har vært igjennom

Vi har vært riktig så flinke du og jeg

Nå tar vi fatt på veien videre

I dag

 

4 kommentarer

Siste innlegg