Kjenner du hva som er i luften eller?

 

Mange opplever mye følelser for tiden og store svingninger i de.

Tårer og latter og godt humør.

Har du kjent dette?

Hva tror du det skyldes?

Jeg kan jo si hva jeg tror det er.

Jeg har tro på OL.

Det går godt for Norge, vi håver inn medaljer og det er store følelser i sving.

Du ser kanskje ikke på sendingene.

Kanskje bryr du deg ikke i det hele tatt.

Men det spiller ingen rolle, for følelsene ligger i den kollektive bevissheten.

Du plukker ned gleden ubevisst, akkurat som du plukker opp sorg og smerte, når slike hendelser skjer i verden.

Store hendelser med store følelser. påvirker oss alle.

Og det påvirker oss nå mye mer enn det gjorde før.

Vi er blitt åpnere.

Kroppen vår er ikke  vant til å suge til oss på den måten enda, derfor reagerer vi ekstra fysisk.

Vi griner og vi ler om hverandre.

 

Når det er glede som er i luften, nyt det.

Sug det til deg og lat som det er din egen, uavhengig av OL.

Neste gang du så føler deg nedstemt, tenk på dette.

Er det noe som skjer rundt deg eller tar du inn noe som har skjedd.

Det er ganske nytt for mange av oss å tenke på dette.

Selv oppdaget jeg det første gang Paris ble terrorangrepet.

Jeg var nedstemt og trist i dagesvis, men hadde ikke fått med meg det som har skjedd.

Så vær litt obs når du har store følelser.

Ikke tro med en gang at det har noe med deg selv å gjøre.

Kanskje har det det, men det kan også være hendelser som skjer på kloden vår.

Når man så forstår det, er det lettere å hanskes ved.

Men så lenge det er glede, kan vi bare sveve avsted på rosa skyer

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg