For noen kan noe ha mer verdi enn det har for deg

 

Dette bildet vil nok ikke vinne noe fotokonkurranse

Men for meg, har det stor verdi

Det er første dagen jeg har sett sollyset skinne inn på stua mi etter vinteren.

Den forsvinner i begynnelsen av november og kommer igjen nå i disse dager.

Vanligvis rundt den 11. men sannelig lyste den opp for meg noen sekunder allerede i dag.

 

Kanskje jeg trengte det akkurat nå.

Det har vært litt tungt igjen denne vinteren med lite krefter.

Virusene har stått i kø som hos mange andre.

Kroppen min har lite krefter å takle den med, så den trenger tid, omsorg og hvile.

Jeg går spennende tider i møte, veldig spennende.

Litt senere denne måneden skal jeg sjekke hvordan det går med stoffskiftet mitt.

I neste uke tar jeg litt mindre medisin og har da redusert med en tredjedel.

Jeg er vanvittig spent på å høre hvordan det går.

Svaret får jeg midt i mars.

 

Men over til bildet igjen.

Bildet som ikke er noe glansbilde, men likevel viser noe verdifullt for meg.

Husk det i møte med andre mennesker.

Det er ikke sikkert at det som betyr mye for deg, har samme verdi for andre.

Du kan ikke bestandig forvente å bli forstått eller trodd.

La de bare være uten å irritere deg over dem.

Gled deg istedet over det som gleder deg.

Det er lett å glemme at det er likedan andre veien.

Kanskje ser ikke du verdien i det som de har kjært heller.

Kanskje forstår ikke du helt dem heller.

Så la oss konsentrere oss om hvordan vi er selv når vi møter andre.

Det er bedre enn å kritisere de man møter eller forvente noe man ikke får.

Så kan jeg nyte bildet av solen min.

I dag

 

4 kommentarer
    1. Det med å endelig få sola tilbake etter at den har gjemt seg bort noen måneder er viktig. Jeg har familien min på Rjukan, og der forsvinner også sola fra byen på høsten. Den kommer først tilbake igjen i mars/april. Da feirer de med karneval i gatene og fest på torget ;o))

    2. Dette er noe som jeg ikke opplever her. Solen skinner hele året. Dvs, når det ikke regner da. Regner gjør det ofte her, dessverre. Men når solen titter frem, er det ikke noe som hindrer, på noen kanter.
      Ja, det er sant som du sier, i møte med andre mennesker. Vi har forskjellige verdier. Ingen er like 🙂
      <3
      Nyt sola alt du kan <3

    3. Vera Lynn: Ja, der er den veldig lenge borte. På andre siden av fjorden her er den også lenge borte, så bra jeg ihvertfall bor på solsiden 🙂
      Slik er det når man bor ned for Romsdalseggen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg