De syv søstre, Lucinda Riley

Endelig får en si, kom jeg i gang med de syv søstre. Siden jeg fikk Perlesøsteren i hus, følte jeg at nå var det på tide. Og Riley hun skuffer ikke de som elsker feelgoodhistorier, iblandet litt historie.

Maia og hennes fem søstre er adopterte og aner ikke noe om hvor de kommer fra. Når deres adoptivfar går bort, legger han igjen koordinater og et minne fra hvor de kommer fra, så det er opp til dem selv om de vil forske på sitt opphav.

Maia er den eldste av søstrene og den som har bodd på Atlantis, herregården faren har bygd, hele livet. Nå blir hun nysgjerrig og drar avgårde til Rio de Janeiro. Vi får så følge hennes oldemor tilbake i tid til når de bygde Kristusstatuen i Rio de janeiro og historien foregår også delvis i Paris. Etter min smak, blir det litt mye hjerte og smerte og rosenrøde kjærlighetserklæringer,  så kunne tenkt meg 30 sider mindre av det, så hadde boken vært helt perfekt.

En underholdende bok å lese og jeg forstår godt hvorfor så mange er blitt glad i disse bøkene. Anbefales.

Jeg er snart klar for nummer to, Stormens søster der søster nummer to skal finne sitt opphav og  Ally skal til Norge. Men jeg har et eget mysterie her hjemme, for jeg hadde alle de tre første bøkene stående på vent, men nå er nummer 3 sporløst forsvunnet, så jeg håper den dukker opp igjen.

 

Bilde og tekst under bildet, er hentet fra Cappelen Damms sider men boken er  kjøpt av meg selv.

Her kan du lese litt fra boken

https://www.cappelendamm.no/_de-syv-sostre-lucinda-riley-9788202444969

Fremtiden deres står skrevet i stjernene ?

Maia D’Apliése og hennes fem søstre er samlet i barndomshjemmet Atlantis, et vakkert og tilbaketrukket slott ved Genèvesjøen. De har akkurat fått vite at deres elskede far, den sky mangemillionæren som de bare kaller Pa Salt, er død.
Maia og søstrene hennes ble alle adoptert av Pa Salt som spedbarn, og nå har han etterlatt et spor til hver av dem som skal lede dem tilbake til deres opprinnelige opphav. Maias ledetråd fører henne til den andre siden av kloden, til et forfallent herskapshus i Rio de Janeiro i Brasil.

I Rio i 1927, i byens storhetstid, har Izabela Bonifacios far ambisjoner om at datteren skal giftes inn i aristokratiet. Samtidig er arkitekten Heitor da Silva Costa i gang med det som skal bli den berømte Kristusstatuen, og han skal snart reise til Paris for å finne den rette skulptøren til å fullføre hans store visjon. Den lidenskapelige Izabela lengter etter å se verden, og hun klarer å overbevise faren om å la henne få lov til å følge med arkitekten og hans familie til Europa før hun gifter seg.

I Paris, i Paul Ladowskis atelier og i de livlige kafeene på Montparnasse, møter hun den unge og ambisiøse skulptøren Laurent Brouilly. Dermed vet hun også at livet aldri kommer til å bli det samme igjen.

Lucinda Rileys imponerende fortellertalent kommer til sin fulle rett i dette som er første bok i en ny og imponerende serie på syv bøker, basert på legendene om stjernebildet De syv søstre.

 

2 kommentarer
    1. Takk for omtalen, nå vet jeg hvilken bok jeg skal handle 🙂 Jeg elsker sånne bøker…og spesielt det du selv ville ha 30 sider mindre av. Vel…nå er akkurat det litt periodisk da, men akkurat nå har jeg en sånn periode <3

    2. Ja, akkurat nå er du vel i skyene. Jeg liker romantikk jeg også i bøkene men ikke når det blir side opp og side ned med savn og lengsel og grenseløs beundring og klisjeer , men var ikke så veldig mye av det her, så det gikk fint. 🙂 Eva:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg