Vi vil jo så gjerne alle sammen være lykkelige

Det er vanskelig å finne lykken i seg selv, men umulig å finne den noe annet sted – Agnes Repplier

 

Vi vil jo så gjerne alle sammen være lykkelige

Vi vil ha det godt

Et godt liv

For mange er livet et slit rett og slett

For noen er det så tungt at de vet ikke å komme seg gjennom dagene

Hverken jeg eller andre kan si eller gjøre noe som kan hjelpe

Jo da, vi kan støtte og være der, men jobben må en gjøre selv

Det er de harde fakta

 

Man må ta valget med å gjøre seg selv lykkelig

Man må velge å ta på seg jobben med å få det godt inni seg

For noen er det et lett valg, for andre kan det virke som en umulig oppgave

Kjærlighet er et nøkkelord

Greier du å gi kjærlighet, da får du kjærlighet

Å lære seg å kjenne på den følelsen er gull verdt for kroppen

Glede er et annet nøkkelord

Greier du å spre litt glede, da får du glede tilbake

Glede og kjærlighet skaper gode vibrasjoner i egen kropp

 

Det er tankene som skaper følelsene, var det ei som lærte meg

Akkurat sånn er det i de fleste tilfeller

En tanke tar bolig i kroppen din og følelsene kommer

De destruktive tankene og de gode tankene

Tanker kan byttes ut med andre tanker

Det kan hjernen ta seg av

Følelser er mer styrt av minner og opplevelser som kroppen din bærer på

De kan være mye  vanskeligere å jobbe med

De overvelder deg, knebler deg ned så du får ikke puste

De bare velter opp i deg og tar over alle funksjoner så du blir handlingslammet

Du får ikke puste

 

Hva hvis vi kunne fått byttet ut disse følelsene med nye

Går det an å trene på det

Man må i så fall trene på de gode dagene når kroppen ikke er lammet

Bruke ordene glede og kjærlighet

Skape godhet i kroppen

Kjenne på den følelsen av lykke en stakket stund

 

Det er en heltids jobb, fra morgen til kveld, kanskje og du må ta nettene til hjelp

Man må finne ut hva kan  gi meg disse gode  følelsene

Det er individuelt fra person til person

Er det noe jeg leser, ser på, skriver, personer jeg møter, opplevelser, hva liker jeg å gjøre

Man må forske i eget liv

Hvor finner jeg gleden

Istedenfor å sitte å vente på at gleden og kjærligheten skal komme til meg, kan jeg gå ut og dele de ut med åpne hender

Gode ord, omtanke, godhet, omsorg, medmenneskelighet

Hvor kan jeg finne en plass å gi kjærlighet

Hvor kan jeg spre litt glede

Kan det være jobben min

Jeg sier ikke at man dermed blir lykkelig på 1 2 3, men det kan skape gode magisk øyeblikk

 

Hvis man samler på sånne magiske øyeblikk

Blir det mange nok av dem, vil kanskje dagen bli bedre etterhvert

Man må jo begynne i det små

Med seg selv

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg