Alle disse vakre sjelene

 

Alle disse vakre sjelene

Sjelene lyser i alle vakre farger

De står i et strålende lys og blomstrer

 

De er så triste mange av disse sjelene

De er sorgtunge

Det er så grått rundt dem

De greier ikke å se fargene

De ser dem kun hos andre

De strekker frem hendene men når dem ikke

De lengter

 

De lengter etter å høre til

De lengter etter å bli sett

De lengter etter å bli verdsatt

Når vil noen se hvor vakker jeg er

Når vil noen se hvor mye jeg skinner

Jeg stråler jo, kan dere ikke se det

 

Mange triste sjeler

Mange unge sjeler som  føler seg kun som et lite frø

Grå og trist tar de på seg en rustning av stål

Man trenger ikke igjennom

Det er kun svart og grått

De føler seg stygg, rar, udugelig, verdiløs

De spør seg selv hva gjør jeg her på jorden

Jeg er jo til ingen nytte

 

Hjertet mitt gråter for alle disse vakre sjelene som ikke ser sitt eget lys

Våkne opp menneskebarn

Våkne opp

Se sjelen  inni deg lyse, den er unik, den er din

Se hvor du stråler

Vern om frøet du er

Vanne det, stelle det ,vise det omsorg

Masse glede, masse oppmerksomhet, gode ord og tanker

Da vil skallet til frøet slå sprekker og frøet kommer til blomst

 

Mitt hjerte gråter for disse sorgtunge sjelene

Våkne opp menneskebarn

Se blomsten i dere

Se det vakre

Se at det spirer og gror og at det er du selv som må ta ansvaret for blomstens vekst

Det er du som må stelle og vanne og gjødsle

Det er du som skaper lykken

Det er du som skaper det gode

Vi trenger deg

Vakre lille blomst

La meg se deg skinne

I dag

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg