Jeg tror på en universell kraft

 

Jeg tror på en universell kraft

Hvordan den ser ut, ja det kan jeg ikke forklare

Hvordan den virker, kan jeg heller ikke helt forklare

Jeg bare tror at den er der

Jeg kjenner den på kroppen

 

Jeg tror at vi kommer fra den kraften, fra kilden

Der er alt bare lys og kjærlighet

Jeg tror ikke på noe religion

Jeg tror ikke på noe fordømmelse av noen

Jeg tror ikke at noen skal sitte i himmelen og følge med hva jeg gjør for deretter å straffe meg

Hva i all verden skal nå det være godt for              

Jeg tror jeg er kommet hit med et sett oppgaver som jeg skal løse

Jeg skal finne ut hvordan gleden og smerten og sorgen kjennes ut i en fysisk kropp

Hvorfan er det å være en sjel fanget i en menneskekropp

Innestengt i et hylster av begrensninger av fysisk kropp og en rekke følelser og tanker og en hjerne som funderer, analyserer og husker

 

Denne kroppen må jeg lære meg å leve med og bli glad i

Hvem er jeg inni denne kroppen

Hva ønsker sjelen min

Hvordan lytter jeg til den

Hvordan får jeg det best mulig på jorden i den tiden jeg er her

 

Jeg må finne kjærligheten inni meg

Jeg må lære meg å lytte til sjelen

Sjelen synger til meg gjennom hjertet

Sjelens språk kan vi lære

 

Det kan være en vakker sang, et dikt, et par øyne du møter, et smil fra et barn

Du får gåsehud,tårer i øynene, du får frysninger

Du har et lykkkelig øyeblikk der du omfavner livet

Der du er glad du er til

Der du er glad du er et menneske

Det er sjelens språk

                      

 Hvis vi greier å snakke det språket, da finner vi kjærligheten inni oss

Vi stråler

Vi stråler av kjærllghet

Den brer seg som ringer i vannet og møter andre sjeler

Noen av dem har vi truffet før, i tidligere liv

Vi møter sjelevenner, mennesker vi kjenner selv om vi aldri har møttes

Vi leser hverandre som en åpen bok

En sjelevenn ser hvor vakker du er

Alle sjeler er vakre

 

Begi deg ut på vandring, på eventyr

Finn sjelen din

Finn hvilke skattekiste av verdier du har inni hjertet ditt

Det er de øyeblikkene du skaper lykken

Lykken i deg selv

I dag

 

ps. Redigert utgave fra 2012

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg