Jeg er perfekt, tralalala

 

For meg har det å lære meg selv å kjenne vært noe av det viktigste jeg har begitt meg i kast med

Det har forandret meg som menneske

Før hadde jeg mye mer dårlig selvtillitt

Uansett om jeg fikk gode tilbakemeldinger på ting jeg gjorde, trodde jeg egentlig ikke på de

Hvorfor

Det nytter ikke hva andre sier til deg, hvis du ikke tror på det selv

Tror du ikke på det selv, da nytter ingenting

 

Når man ikke er glad i seg selv, må man finne virkemidler for å føle seg bedre

Det å snakke nedsettende om andre er en ting som ofte blir brukt

Vi ser ned på andre som gjør ting annerledes

Vi ser ned på andre som kanskje ikke velger å følge de samme retningslinjene som vi gjør selv

Det å snakke bak ryggen på noen, se ned på noen, er rett og slett en uting

Det gjenspeiler at vi egentlig ikke har nok tro på oss selv

 

 Nå vil mange kanskje protestere og rope at det stemmer ikke

Men det gjør faktisk det

Har man tro på seg selv og er glad i seg selv, faller trangen til å snakke eller se ned på andre bort

Man har ingen behov for det lenger

Det forsvinner fra tankegangen vår

Det er et gammelt tankemønster vi har som kan snues

Hvem vil først og fremst tjene på det, jo oss selv

 

Det å lære oss å bli glad i oss selv er noe av det viktigste vi gjør

Det gir oss nemlig fred i livet

Det gir oss en innsikt i hvordan vi mennesker tenker og reagerer på ting

Vi forstår at det kan ligge mange opplevelser bak et menneskes oppførsel og livsstil

Vi forstår at alle er formet av det de har vært igjennom

Det å forstå andre, gir en ro i sjelen

Det andre gjør som vi liker eller ikke liker, kan vi lære av

Vi kan lære hovrdan ting kan gjøres eller hvordan vi ikke vil gjøre det

Vi kan lære våre retningslinjer for hvordan vi selv ønsker å være

 

Når vi finner fred i oss selv, trenger vi heller ikke å forsvare oss lenger

Hvorfor i all verden skal jeg forsvare min væremåte eller situasjon for andre

Det er kun noe jeg selv har noe med

Det er mitt

Hva andre synes om det, er deres business, det har ingenting med meg å gjøre

Hva de godtar eller ikke hos meg, det bryr meg ikke

 

Det tar tid å godta seg selv

Ferdig blir man nok aldri, vi er mennesker, ikke ufeilbare

Av og til trenger vi å få smake på negativiteten igjen for å kjenne hvordan den kjennes ut

Vi glemmer så lett

Det er lett å seile på en rosa sky og tro at nå har vi det perfekt

Vi blir aldri perfekt

Vi er mennesker

Det å være perfekt betyr bare at vi er god nok akkurat som vi er

Det er også alle andre medmennesker du møter

I dag

Dette er et innlegg jeg skrev i 2013. En del av bildene jeg brukte den gang, plukket jeg fra internett. Bildene er senere blitt fjernet og da er de også borte fra blogginnlegget, noe som gjør innlegget litt trist. Jeg har derfor satt til et nytt bilde, med tekst av Geir Ålien, for å fornye innlegget. Temaet er stadig like aktuelt. Jeg kommer til å fornye flere av de gamle innleggene som jeg fortsatt føler er lesbare.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg