Solen har akkurat snudd

Solen har akkurat snudd

Det er ikke mange dagene siden

Likevel føles det som om lyset er på vei tilbake

Det smyger seg inn i cellene mine

Det får kroppen min til å våkne til liv

Bare tanken på lyset gjør underverker

Det er så mye bedre når det blir lysere, ikke mørkere

 

Vi lever i et land med mørketid

Det er store omveltninger for kroppen dette skiftet to ganger i året

Energiene skifter sammen med oss

Det er som om vi svinger lavere i mørketiden eller i de lysere årstider

Kanskje gjelder det særlig oss som ikke har sol i vintermåndeden.

Tre måneder uten å se solen kan være tøft for kroppen

Heldigvis kan vi nyte lyset av den i fjellene

For ikke å snakke om når de lyser opp skyene

Små gule bommulsdotter som svever over hodet på oss

Mye sitter nemlig i hodet vårt

Derfor gjelder det å ta inn det vi kan av lys og glede

 

Så nå er den snudd solen

Eller solen har jo ikke snudd, men jordkloden har dreid

Jeg synes det da blir et annet lys

Det er det jo heller ikke

Solen skinner jo som den bruker, lyset er det samme

Men når man går fra mørket til lyset, blir lyset enda vakrere

Derfor nyter jeg lyset, jeg suger det til meg

Jeg gleder meg over dagen og dagene som kommer

Simsalabim så er det snart vår igjen

Planene legges for alt som skal gjøres

Men hva som blir gjort, ja si det

Kanskje blir de flyttet over til neste vår

Men lyset skal ihvertfall nytes

Og om litt over 30i dager, skinner solen igjen på meg når jeg titter ut

Det føles fint å tenke på

I dag

 

11 kommentarer

Siste innlegg