Ja, da er vi der igjen

Ja, da er vi der igjen.

Det er like merkelig for meg hvert eneste år.

Hvorfor alt styret om nyttårsaften.

Vi skriver en ny dag hver eneste dag, hele året igjennom.

Og så skal vi feire så mye, bare fordi vi skriver et annet årstall.

Det er nå oss mennesker som har funnet opp denne tidsregningen.

Men sånn er det.

Nyttårsaften er en dag der vi oppsummerer året, som et regnskap.

Og da får man vel bruke dagen til det.

Starte en ny dag med blanke ark.

 

Selv har jeg hatt et begivenhetsrikt år synes jeg selv.

Tur til Gran Canaria i mars.

http://lillasjel.blogg.no/1489828198_taurito.html

http://lillasjel.blogg.no/1490354185_mogan.html

Cruise i juli:

http://lillasjel.blogg.no/1500536221_stemningsrapport_fra_independence_of_the_seas.html

http://lillasjel.blogg.no/1507895218_cruiseferie_er_toppen_av_lykke_for_meg_nr_det_gjelder_ferie_men_velg_riktig_skip_destinasjon_og_tid_p_ret.html

England på Arthur Findlay i august.

http://lillasjel.blogg.no/1502088247_travle_collegedager.html

Gran Canaria igjen i i november

http://lillasjel.blogg.no/1511774420_langs_sjen_til_mogan.html

http://lillasjel.blogg.no/1512031954_endelig_p_toppen.html

Det var reisene.

Jeg er svært takknemlig for denne muligheten jeg har til å reise.

Nye reiser er planlagt for dette året også.

 

 

Bøkene har gitt meg enda større glede i år.

Jeg får en del bøker til anmeldelse fra forlagene nå.

Men tro bare ikke at jeg ikke er ærlig av den grunn.

Jeg skriver akkurat det jeg mener, enten boken er sponset eller kjøpt av meg selv.

Jeg har slaktet bøker og jeg har skamrost bøker.

Det å lese er svært verdifullt for meg, for det gir meg en egen ro.

Og når vi snakker om ro, er det vel over til ett annet tema som har stått i fokus i år også, nemlig helse

 

Første halvdel av året ble jeg i bedre form, så fra midten av august gikk det baklengs igjen.

Nå har jeg vært ganske så energiløs hele høsten og vinteren.

Legen mener at jeg kanskje har utmattelsessyndrom eller me, ikke stoffskifteproblematikk.

Jeg prøver derfor nå å trappe ned stoffskiftemedisiner som et forsøk.

Kanskje stresser de medisinene meg mer opp, enn de hjelper meg.

Jeg må bare ta tiden til hjelp.

Jeg får noen anfall der jeg tror jeg skal bli bedre form.

Slik som når jeg var i syden og trasket og gikk flere km hver dag.

Men det som skjer er at når jeg så kommer hjem, faller jeg helt sammen.

Da har jeg overdrevet igjen, slik som mange ganger før.

Jeg vil jo så gjerne så når jeg klarer å øke viljestyrken, drar jeg på for mye.

Og det går bra noen dager, men så faller man i kjelleren igjen.

Heldigvis for meg, er psyken bra, så jeg takler det ganske bra.

Men selvfølgelig er usikkerheten verst, jeg vet ikke om jeg blir bedre.

 

 

Det fine da med dette året har jo vært Lillasjel som vokser og vokser.

Jeg skal nå registrere enkeltmannsforetak i Brønnøysund.

Jeg har også meldt meg inn i Norsk healerforbund.

Healing og skriving er jo noe jeg greier, selv om jeg ikke har så mye fysisk styrke.

Og heldige meg, har ingen smerter som tapper meg.

Når jeg sitter i ro og skriver og leser, føler jeg meg  helt frisk.

Det kommer til å bli en del aktiviteter på Lillasjel dette året.

Vi er snart oppe i 4000 medlemmer der nå.

Det er mye, mangler bare 20 nye liker, så er den milepælen nådd.

Akkurat nå skal jeg ha en trekning, fristen gikk ut i går.

Jeg skal trekke 3 personer som vinner egne Lillasjelord.

Når jeg er i gang igjen på nyåret, skal jeg feire milepælen med å gi små minireadiner eller fargeenergier.

Det blir nok spennende dager dette året også.

Det er jeg helt sikker på.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Godt Nytt år til deg og dine ;o)) Her ble det en stille og rolig Nyttårsaften, og ja listen over ting jeg skal og har lyst til å gjøre i 2018 begynner å fylles opp ;o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg