Jeg har tro på en fin verden jeg

Jeg har tro på en fin verden jeg

Jeg har virkelig det

Jeg føler det er viktig å tro på det

Det er så mye fin ungdom

De virker så reflekterende

De er så åpne

 

Vi hører om alt det fæle

Vi hører om de som er slemme

Men vi hører ikke om de som har varme, gode hjerter

De som viser omsorg og kjærlighet 

De som møter oss med store smil

De som ser verdien i sine medmennesker

De som er skapende mennesker

De slipper seg løs i vakker kreativitet

De tar ordene i bruk, musikken og dansen og kunsten

De er så vakre når de tillater seg å skinne

Når de tillater seg å være seg selv

Når de ser forbi den ytre fasaden

Når de tar vare på hverandre

 

Jeg ser på barna som vokser opp i dag

De er så åpne i sin åndelighet

De ser og de sanser

Måtte de ikke lukke seg inne  som vi gjorde

Det er en annen åpenhet nå

Det er en annen frihet

Friheyen vil bre seg utover verden

Enda er det noen som holdes ned av mektige menn

Derfor må vi hylle barna og ungdommen

Det er de som skal arve verden 

Derfor tror jeg på en fin verden jeg

Det tror jeg

I dag

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg