Hjelp meg å se

Hjelp meg

Jeg ser ikke

Jeg ser ikke grensen

Hvor er den hen

Jeg leter etter grensen mellom akkurat passe og for mye

Den er så usynlig for meg

Jeg vet vi er mange som leter

Veldig mange

 

Noen ganger er vi mer blind enn vanlig

Viljen spenner beina under oss

Vi vil jo så gjerne

Gjør vi ikke det dere

Vi vil så veldig gjerne

Litt til og bare litt til

Og så ønsker vi å få det gjort og så det

Vi ønsker å mestre

Vi ønsker å være som alle andre

 

Men hvem er alle andre

Hvem er det vi måler oss opp mot

Det er bare oss selv som er dommeren

Det er ingen som kan hjelpe oss

Vi må lete selv

Vi må ta på de sterkeste brillene våre

Det er vårt eget ansvar

Vi skal ikke skylde på noen andre

Vi må la roen senke seg inni oss

Vi må si at vi er bra nok

Vi må være bra nok akkurat som vi er

Og det er vi

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg