Noen gjester er ubehagelige og blir kastet på dør

 

Det er noen som er hos meg hele tiden

De er mange, svært mange til tider

De kan vise seg fra ulike sider

Noen ganger er de milde og fine

De gir meg sin støtte og ro i sjelen

Jeg elsker når de kommer på besøk med disse gavene i sekken

 

Andre ganger er de ufordragelige

De er da masete og negativ

De tråkker på meg, henger over skuldrene mine

De invaderer meg og gjør meg hjelpesløs

Som om de tar makten fra meg

Selvbestemmelsesretten min forsvinner

Som om jeg havner i en karusell som snurrer så fort at jeg greier ikke å komme av

 

Det er da jeg må bruke all min skaperkraft

Jeg må få de til å gå igjen

Hvis ikke de roer seg ned, da får de forsvinne

Jeg sparker dem i rævva ut

Så ønsker jeg igjen velkommen de som ble presset ut

Lar de få komme inn igjen, en etter en

Noen ganger må jeg jobbe hardt, for de uønskede prøver å presse seg inn igjen

Jeg sier til dem, at jeg har hørt dem

De trenger ikke tyte om og om igjen

Gå ut og ro dere ned

Når dere er rolig og tar mindre plass, ja da kan dere få være her

Dere kan få stå i bakgrunnen

Men dere får ikke dominere selskapet

Her skal det være godt å være

Derfor velger jeg å gi mest plass til de gode tankene

I dag

 

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg