Hahaha, jeg ler av forbløffelse

Hvis du ønsker å kjøpe en fin engel, finner du mange her.

https://www.facebook.com/Min-lille-engleverden-180823107180/

Hahaha, jeg ler av forbløffelse

Ja, jeg gjør det, jeg ler og jeg ler høyt.

I går hadde jeg dette innlegget:
http://lillasjel.blogg.no/1512475044_og_s_faller_man_ned_i_myra_igjen.html

Kort fortalt handler det om at når jeg er på ferie har jeg helt annen tankegang enn når jeg er hjemme.

Så snart jeg lander i godstolen, faller alle de gamle hjemmetankene i hodet mitt med et brak.

Jeg er sliten, pass deg så du ikke gjør for mye, hvor mye orker du, osv

Det har vært tvingende nødvendig i mange år å tenke sånn, men nå går det fremover.

For å få fremgang, må også tankene endres, hvis ikke blir jeg sittende der.

 

Jeg fikk en del gode råd når jeg delte det innlegget.

Blant annet et kjempegodt råd fra Alfhild Olsen.

Hun har denne hjemmesiden:
http://www.elinas-englerom.com/

Ja det slår meg at du går rett inn i energiene du har av dine avtrykk .
Da er det viktig å balansere avtrykkene.
Gjør også noen endringer.

Forandre hvor du sitter,det du gjør .
Legg en plan over hva du skal gjøre hver dag .
Det som er viktig er å ikke gå inn på autopilot.
Det gjør vi automatisk når vi gjør det samme hver dag .
Tankesettet må skifte spor.
Skriv affirmasjoner og lev som om det allerede har skjedd .

 

Jeg tenker at det var en ny tanke, sette meg i en annen stol, gjøre endringer i rommet.

Jeg har fått loftstue og har hatt planer om å lage meg en liten skrivestue der.

Et skrivebord med utsikt over sjøen.

Foreløbig er det barnebarna som regjerer der oppe.

Men det er da jeg begynner å le.

Endringene har nemlig allerede begynt, uten at jeg har forstått sammenhengen.

Det første jeg gjorde i høst var å kjøpe nye gardiner, blå gardiner.

Jeg har ikke hatt blå gardiner før.

Deretter kjøpte vi ny salong og to nye stoler.

Vi har bestilt ny spisestue og over jul skal stuen bli helt ny.

Wow, jeg ler og ler.

Helt av seg selv, skjer det endringer som vil hjelpe meg å endre tankene mine.

Eller er det helt av seg selv?

Er det tilfeldig?

Eller tiltrekker jeg meg det jeg skal ha fordi jeg er i flyt?

I dag

I tillegg har min lille barnebarn-toåring pyntet vinduet mitt.  Hver gang jeg ser dit, gleder det meg å se. Han var så engasjert når han holdt på. Jeg vet ikke om jeg har hjerte til å ta de bort. Kanskje skal jeg bruke det som en påminnelse til endring 😀 Det er nå en form for adventstjerne det der også. Alt kommer an på hva man ønsker å se. 🙂

Sikkert ikke tilfeldig at jeg har sett på disse gardinene lenge. Jeg har tenkt at jeg skulle kjøpe de når de kom til halv pris og det var de selvfølgelig nå, når det passe meg å kjøpe de.

8 kommentarer
    1. Vi arvet en sofa og den fikk vi inn i stua i går. Skal si det ble forandring fra brunt til burgunder. Herlig følelse! 🙂 Vi trenger visst farger!

    2. natheless: Ja, det er utrolig hva farger gjør med oss, burgunder er en farge jeg forbinder med ro, jording men også kreativitet, (bare egen tolkning), så kanskje var det det du hadde behov for nå 🙂

    3. Tror du har helt rett. Vet du hva jeg ønsket meg av mannen min til jul? Ro og fred. Ikke det at vi krangler, men alt rundt oss er så urolig. Den beste gaven er faktisk å ha det trygt! 🙂

    4. Ja, ønsker vi forandring så må vi gjøre noen forandringer. Plutselig oppdager vi kanskje at noen av dem liksom skjer av seg sjøl – uten at vi har tenkt så mye over det? For når vi gjør noe så skjer det gjerne mer – nesten av seg sjøl? Veldig vakre engler. Kunne godt ha tenkt meg en slik en!😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg