To utflukter på samme dag

Været har vært fantastisk hele tiden mens vi har vært her. I dag var det klart for siste treningsøkt for fredag skal vi ta bussen til Mogan og bare slappe av.

Planen var å gå først på Europasenteret og så finne trappene ned til Puerto Rico.

Men det var tungt for fruen i dag. Kroppen var sliten og hun kjente hun var mo i knærne når hun datt ned på benken og så utover Puerto Rico.

Mo

Vi spurte den  hyggelige danske som selger de vidunderligste danske wienerbrød om det er mange trapper ned. Når hun sier at hun har hørt at det er over 700, ja da forstår både fruen og treneren at det er for drøyt. Vi går derfor veien ned, der vi første treningsøkt, gikk opp.

Det var så bratt at jeg  skjønner ikke hvordan jeg greide å gå opp.

Det ble mange hvilepauser i dag før fruen fant solsengen på balkongen.

På ettermiddagen har vi to kvelder på rad, gjort en annen utflukt, nemlig til restauranten Guantanamo, som ligger rett før Del Cura. Vi har fått denne restauranten anbefalt av flere og det er fantastisk mat der. Vi går til enden av Amadoresstranden. Der ligger gjerdet nede. Over en liten bakke og vi følger stranden til en lokal bar

Ved det første hvite huset, som er en bar, tar vi til høyre.

Ved den lokale baren, tar vi til høyre og går opp mot veien. Det er mye å se underveis for her bor det mange mennesker i det som for oss ser ut som skur. Jeg var fristet til å ta bilder men føler det var respektløst så jeg lot være. Det er bestandig mange mennesker som spiser og drikker på de to små barene, så de har sikkert god mat der.

Denne doningen måtte jeg bare ta bilde av.

Og denne var da innmari morsom.

Her ser vi opp mot fjellet der vi var dagen før.

Der ser vi Guatanamo.

En restaurant utenfor bebyggelse, men i gangavstand fra Del Cura og Amadores og smekkfull av mennesker.

Vi kom tidlig, ca klokken 18, for vi måtte gå stranden mens det var lyst. Det strømmet på med folk, den ene drosjen etter den andre. Enten skulle de spise eller bestille bord til en annen dag. Det var tydelig at for mange var det ikke første gang de var der.

Vi tok taxi tilbake, koster ca 3 euro. Siden det hele tiden kommer gjester, går vi bare ut og venter til det kommer en taxi. Bussholdeplassen er bare 50 m unna så det er lett å ta bussen også.

Nydelig varmt, mykt brød med aioli

Kjempekoselig og rolig, god atmosfære

Vi spiste lammeskulder og det var en sann nytelse

Dagen etter spiste vi indrefilet, servert på spansk vis. Himmel og hav, det var bare så sykt godt. De potetene der, stekt i ovnen, sammen med alle de gode smakene , sukk.

Kanskje går vi dit i kveld også.