Livet i Catfish Alley, Lynne Bryant

Jeg koste meg veldig med denne boken, selv om det kanskje er feil å bruke ordet kose, for temaet i boken er alvorlig, nemlig holdningen de hvite har til de med mørkere hud.

Handlingen er lagt til Clarksville, Mississippi, der Roxanne tar på seg oppgaven med å innlemme de svartes historiske bygninger inn i byvandringen. 

Hun kommer da i kontakt med den eldre damen,  Grace og hennes bekjentskapskrets og får høre deres historie. 

Selv om historien er veldig tragisk, er de fornøyelige de eldre damene og litt etter litt må Roxanne endre egen innstilling. Hun lærer mye om seg selv og egne holdninger. 

Lynne Bryant har også skrevet Alligarorvannet. Det hadde ikke jeg fått med meg, for jeg var på vei til å legge Alligatorvannet i kofferten og hadde jeg sett at det var samme forfatter, ville den blitt med. Istedet var det en av de som måtte bli igjen hjemme denne gangen, men da har jeg noe å glede meg til. 

For alle som liker Barnepiken og tilbake til Tall Oaks og den type bøker, er denne å anbefale.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg