Det uimotståelige blåbærbakeriet, Mary Simses

Jeg er på ferie og når jeg er det, liker jeg godt lette bøker kun til underholdning. Denne feelgood boken ble nesten for lett. Liker du romantiske, hyggelige bøker uten den store spenningen og ganske forutsigbar, da er nok dette boken for deg.

Advokaten Ellen mister sin mormor og i det mormoren dør, ber hun Ellen levere et brev til en Chet Cummins som bor på det lille stedet Beacon, der mormoren vokste opp.

Egentlig er det ubeleilig for Ellen å reise akkurat nå, for hun planlegger bryllupet med den suksessrike  kjæresten Hayden.

Likevel drar hun ut på leting etter denne mannen for å oppfylle mormoren sitt siste ønske.

Og der begynner forviklingene. 

Det som forundrer meg er at det er så mange bøker som følger samme mal. Den damen skal gifte seg med er rik og vellykket og så møter hun en helt alminnelig handymann. At det aldri kan være omvendt liksom. Kan hun ikke ha en fattig arbeidsløs kjæreste for så å møte en rik mann. Det er sikkert ikke samme sjarmen det. Det er så forutsigbart. 

Så for meg ble dette i letteste laget, hyggelig ja, men gjeeeeesp. 

10 kommentarer
    1. Åja,, det er sånn de begynner og ender 😀 Nå leser jeg så altfor lite… men det er jo bare min skyld 🙂 Ha en herlig ferie på alle måter 🙂

    2. Å den boken har jeg også lest. Og det blir litt for opplagt hva som skjer. Jeg har derfor funnet ut at jeg liker lett krim bedre, selv om jeg ikke leser så mye av det heller. Men noen sånne romantiske og “gode” bøker må jeg ha innimellom 🙂
      Kos deg på ferie 🙂

    3. Eg forstår akkurat kva du meiner. Eg har lest opp til fleire bøker av Lucinda Riley, og det er sikkert samme sorten, ein blir lei av å lese slikt som ein kan gjette seg til korleis endar. Til forandring leste eg “Broren til Hugo” av Per Knutsen, den sit fast i meg, fleire dagar etter at eg blei ferdig med lesinga, eller rettare sagt høyringa, det var lydbok.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg