Meditasjon med sekk

Jeg hadde en sterk opplevelse i en meditasjon

Av og til når vi er sammen noen venninner, mediterer vi sammen

Jeg har fortalt før at sist jeg var i England, opplevde jeg at jeg talte uten at jeg visste helt hva jeg sa

Som om noen talte gjennom meg

Om det stemmer, ja, som vanlig, kan jeg ikke påstå det.

Men sånn føltes det og sånn hørtes det visst ut.

Jeg er ganske trygg på at ingen kommer og tvangsinnlegger meg.

Det er gode tanker jeg har, ingen tvangstanker av noe slag.

Du kan lese om den opplevelsen hvis du ønsker i linken under..

http://lillasjel.blogg.no/1502437216_hr_vi_taler_arthur_findlay.html

 

Tilbake til meditasjonen.

Vi lukker øynene og jeg begynner med å si at vi ser for oss at vi går på en sti i skogen

Solen skinner, fuglene synger og det er en vakker dag

Plutselig kjenner jeg et sterkt nærvær, som en tyngde i kroppen, slik jeg ofte kjenner det når energiene er sterke

Jeg hører ordet sekk på ryggen.

Jeg tenker er det noe jeg skal si

Det som nemlig er viktig, er at jeg kan velge å la være.

Det er ingen som tar over kroppen min, så jeg er hjelpesløs.

Jeg kan hele tiden si stopp, nei det sier jeg ikke.

 

Jeg sier at i det dere går på denne stien, kjenner dere plutselig at dere har en tung sekk på ryggen.

Den er så tung at det er et ork å bære den.

Det er som om den blir tyngre og tyngre for hvert skritt dere går.

Dere blir mer og mer sliten for hvert skritt.

Heldigvis dere dere en lysning litt lenger fremme

Steg for steg nærmer dere den og ser at det står en benk der

Vel fremme siger dere takknemlig ned på benken

Dere aner ikke hva som er i sekken som tynger dere sånn

Dere er derfor litt engstelig for å åpne den

Men dere forstår at det er noe dere må gjøre, for dere kan ikke bære lenger på det som tynger

Dere åpner sekken og tar en titt

Forsiktig, forsiktig åpner dere og ser

Sitt så noen minutter og føl på hva som er i sekken din

Hva er det du bærer på, som tynger deg sånn at du føler deg til tider hjelpesløs

 

Jeg lar så de andre sitte noen minutter

Hele tiden mens jeg prater, kjenner jeg at jeg er i ganske dyp transe.

Jeg hører og jeg føler, men er likevel sterkt inni i min egen energiboble

Når jeg blir ledet i en sånn meditasjon, får jeg på en måte ikke til å fortsette når jeg vil selv

Det er som om ordene blir holdt tilbake til de andre er klar for å gå videre

Jeg tenker skal jeg fortsette, men så får jeg på en måte ikke ut ordene og må vente

Når jeg føler ordene kommer, fortsetter jeg

 

 Bestem deg for å ta ut av sekken det du ikke lenger vil bære på

Ta det ut og legg det på benken eller kast det

Se for deg at du har et bål du kan kaste det i, så det brenner opp

Hvis det tilhører en annnen person, kan du visuelt se for deg at du gir det tilbake til denne

Dette er ikke mitt, jeg vil ikke bære det lenger for deg

Jeg vil være ferdig med det og gå videre

Du skal ikke få dominere dagen min, jeg vil bestemme over den selv

Er det noe annet, ser du for deg at du kaster det

Kanskje får du ikke tak i alt, at du ser at det er litt  igjen der, men det gjør ikke noe

Sekken er likevel lettere, etter at du har kastet

Når du føler deg klar, pakker du sekken og går hjem igjen

Begynn å røre litt på fingre og føtter

Når du er klar for det, åpner du sakte, sakte øynene dine

 

En slik øvelse kan være svært forløsende

Hjernen vår liker å jobbe med bilder

Den finner tak i det du har lagret ubevisst eller bevisst

Noen opplevde å sette hele sekken igjen

De ville ikke ha den med hjem

Hvilke bilder man får, er helt individuelt

Det er ikke sikkert du ser noe spesielt heller

Da tenker du bare at du legger fra deg det du ikke har bruk for

Vær ikke opptatt av at det må være noe, at du må prestere noe, se noe

Bare ta det som det kommer

Jeg ønsker deg god tur i skogen

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg