Vær dråpen som skaper ringer i vannet

 

Jeg hadde et innlegg om at hver og en av oss er viktige.

http://lillasjel.blogg.no/1508248801_alt_du_gjr_er_viktig.html

Ofte når jeg skriver, kommer det flere innlegg med samme tema.

Helt uten at jeg har planlagt det, legger det seg til rette.

 

 

Her kommer derfor et eksempel på nettopp dette, med ringvirkninger av våre handlinger..

Jeg har samtaler med mange på Facebook, På Lillasjel

Fine møter med fremmede mennesker, som med ett ikke er så fremmed lenger.

Noen får man bedre kontakt med enn andre.

En av dem følte hun skulle anbefale meg en bok av Christine Otterstad.

Her er meldingen jeg sendte henne:

Jeg er så glad du tipset meg om den boken. Den er jo nettopp utgitt 😊 jeg gikk inn på siden til Otterstad, jeg brukte å dele litt fra henne, men så har jeg glemt henne. Når jeg nå gikk inn dit, og så boken, fikk jeg frysninger, så føler dette er så riktig.
Når du gjør sånne ting som å sende meg det bildet, det er å følge hjertet. Hvis du gjør det, lytter du innover og det er hemmeligheten til å få det bedre på alle vis.
Jeg skal lese den og anmelde den og hvis den er som jeg håper, skal jeg fortelle historien om hvordan jeg fikk vite om den, at noen sendte meg bilde av den, fordi det føltes riktig. For i den lille handlingen, ligger hemmeligheten med å lytte og hvilke ringvirkninger det får . Du lytter, du handler, jeg plukker opp, handler videre, andre påvirkes. Det er som en ring som blir større og større 😊

 

 

Etterpå spurte jeg CappelenDamm om de kunne sponse boken. Det ville de gjerne og et par dager senere lå den i postkassa mi.

Deretter googlet jeg litt og fant dette innlegget fra frokost TV på tv2. Her forteller Maria selv om den vonde tiden.

http://www.tv2.no/v/1233834/

www.forlagsliv.no/dokumentaravdelingen/2017/10/10/maria-otterstad/

Christine Otterstad på facebook

Nå har jeg lest boken og tørket mange tårer og er klar for å skrive anmeldelse.

Kort fortalt er dette en veldig bra bok. Jeg trodde jeg skulle lese en bok der moren, Christine brukte alle sine metoder som coach på datteren. Noe hun også gjorde, men det jeg ikke var forberedt på var hvor ærlig og nakent Otterstad forteller om alle feilene hun gjorde i forhold til Maria og hennes angst.

Boken anbefales veldig, veldig sterkt for alle som har med mennesker å gjøre, både yrkesmessig men også i frivillige organisasjoner og som medmenneske.

Vil du lese mer om den finner du anmeldelsen her

http://lillasjel.blogg.no/1508324778_historien_om_maria__en_bok_om__gi_barn_og_ungdom_mental_styrke.html

For dette innlegget handler om det å være den ene. Den som ser og den som hjelper. Dette å se hverandre er så viktig. Også ukens tema at du handler fordi hver enkelt handling kan skape ringvirkninger for så mange.

Et innlegg jeg skrev en tid tilbake om dette å være den ene.

http://Kan ikke du være den ene?

Det innlegget ble også skrevet fordi jeg ble anbefalt en bok som gjorde meg så oppmerksom på dette med at vi alle trenger denne ene.

Det har jeg nemlig opplevd selv også, dette å møte den ene som tror deg. Det gir deg mot og styrke til å finne flere som tror på deg og vil hjelpe deg.

Boken er anmeldt her og heter Da jeg var usynlig av Martin Pisterius.

http://lillasjel.blogg.no/1462274057_bker_lest_i_april.html

Denne boken er en bok alle bør lese. De trodde han var hjernedød i 12 år men han skjønte alt de sa. Enda en bok om hvordan barn og voksne kan bli behandlet på institusjon. Men også all ære til de som gjør jobben sin på en god måte. Det falt både en og to tårer når jeg leste denne boken. 

Denne boken var også en inspirasjon når jeg skrev dette blogginnlegget:

http://lillasjel.blogg.no/1461054903_jeg_m_f_ut_litt_sinne.html

 

Slik som hun som anbefalte meg boken. Tusen takk for at du fulgte hjertet ditt.

Det var den  ene dråpen i havet som skaper bølgen som igjen når noen andre

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg