Å lytte til stemmen inni seg

 

Jeg skriver jo mye om det å følge hjertet

Jeg har lært meg å gjøre det hver eneste dag

Det er lite jeg gjør, som jeg føler er feil for meg

Men jeg kom ikke dit fra ene dagen til den andre

Mange sier til meg at det er så vanskelig å høre denne stemmen inni en

Det er det nok i starten

Det er derfor man må øve i det små

Og alt starter med det viktigste av alt

Vi må ønske det og vi må tillate det

Når man sier ja, til det, da er man i gang

Å tenke at man skal prøve, ja det duger ikke

Å prøve, det er nesten det samme som å si at, men du jeg greide det ikke

Man må si ja, dette skal jeg lære

 

Så må man øve.

Men man kan ikke ha lange, vanskelige øvelser som tar lang tid.

Det kan ikke være for krevende.

For hva skjer da, jo vi faller ut.

Det må være enkelt og ikke tidskrevende.

 

De aller fleste av oss må på toalettet med jevne mellomrom.

Hva er det som gjør at du går dit.

Jo, kroppen forteller deg at du må på do.

Lytter du ikke, ja da går det galt.

Bruk dette bevisst som en øvelse.

Når du kjenner du må på toalettet, sier du inni deg at ja jeg hører deg, nå går jeg.

Var ikke det enkelt?

Du kan ikke komme og si at det er en vanskelig øvelse.

Nå er du i gang.

 

Du blir vel sulten i løpet av dagen.

Hva gjør du da?

Jo, du spør kroppen din om hva den vil spise

Hvis du er usikker, tenker du på noen mulige alternativer.

Du kjenner etter inni deg, hva du har lyst på.

Og når du øver, ikke forkast noe.

Sier kroppen din at du har lyst på sjokolade, så ikke forkast det med det får du ikke lov til.

Bruk det for å kjenne etter.

Spør så om det er hjernen eller kroppen som ønsker sjokolade.

Kjenn så etter hva du føler inni deg.

Kanskje trenger kroppen sjokolade eller så er det hjernen som prøver å lure deg.

 

Når du står opp om morgenen, spør deg selv hva du skal ha på deg

Ja, dette kan høres banalt ut, men så enkelt er det faktisk å øve.

Bruk sånne små ting å øve på i hverdagen.

Spør og kjenn etter hva svaret blir inni deg.

Sakte, men sikkert lærer du deg å lytte innover.

Du vil høre svarene bedre og du vil kjenne de fysisk.

 

En annen øvelse er rett eller galt lek.

Finn noen å øve på eller let etter fleip eller faktaspørsmål

Kjenn så etter inni deg, hva som føles som riktig svar.

Ikke bry deg om at du bommer, bare øv deg på å kjenne etter

 

Still deg selv spørsmål om ting du vet du ikke har lyst til

Kjenn da etter hvordan kroppen svarer med motvilje

Still deretter spørsmål om ting du liker.

Gjør det samme med personer.

Føl på utsagn folk kommer med, er de sanne eller er de usanne.

Etterhvert blir du litt hektet for det blir en morsom greie

Så vil du oppdage etterhvert at stemmen blir høyere og tydeligere

Den har nå funnet ut at den blir hørt.

Du vil føle en bekreftelse inni deg når noe er riktig

På samme måte vil du kjenne en ubehagsfølelse over det som er galt.

 

Når du og hjertet ditt hører hverandre bedre, vil det dukke opp forespørsler

Nå skal du ringe den personen

Nå ville du ha godt av å sette deg ned og slappe av litt

Nå skal du ta deg en tur ut og gå

Se her, her er et kurs som ville være spennende for deg

Spør henne om dere skal delta sammen

Slik lærer du å lytte innover

Jo mer du lærer, jo mer stiger du i grader

Du går dypere og dypere, du kjenner rett og galt mer på kroppen

Du blir ledet fremover på riktig vei.

Ny lærdom og nye muligheter og nye mennesker vil bli ført til deg for læring

Det er superspennende, skal jeg si deg

Hva sier stemmen inni deg nå?

I dag

 

ps min sier at denne sangen var så fin og ville være med

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg