Er frem og tilbake like langt, skal tro

I dag har jeg hatt legetime, PR telefon.

Jeg har nå en av Norges beste leger når det gjelder stoffskifte, Lars Omdal.

Jeg måtte si at de siste ukene, har jeg fullstendig manglet energi.

Jeg kan sitte i godstolen, føle meg helt frisk, men i det jeg prøver å gjøre noe fysisk, er det rett og slett ikke kraft i kroppen.

Setter jeg på en vaskemaskin og henger opp klær, er jeg oppbrukt.

Og jeg greier ikke å presse, for det er som om strikken ikke kan tøyes lenger.

 

Han så tilbake på hele min historie.

Fra jeg var baby har det gått slag i slag med infeksjoner.

Når jeg så ba om hjelp og fikk stoffskiftemedisinene, ble jeg bra i perioder.

Men så ble jeg energiløs igjen og sånn har årene gått.

Han sa at jeg skulle nok ikke hatt stoffskiftemedisiner den gangen i 1998.

Takk, det har jeg hørt før.

Derfor er vi tilbake til mitt første blogginnlegg, mitt aller første

http://lillasjel.blogg.no/1335203835_pippii_inspirasjon.html

 

Den gangen visste jeg at jeg ville prøve å slutte med medisin.

Likevel fikk jeg det ikke til, fastlegen min anbefalte meg å begynne på igjen.

Omdal sier at medisinene blir som et dop for kroppen min.

Jeg får et boost energimessig og føler meg friskere, men så skjer det noe, stress eller sykdom, og så faller kroppen sammen igjen.

Stoffskiftemedisinene stresser derfor hele kroppen min,  stresshormoner og insulin, og øker blodsukkeret.

Siden kjertelen min faktisk har overlevd, skal vi igjen prøve å slutte med medisiner.

Akkurat slik jeg ønsket det for flere år siden.

Men nå skal det gjøres veldig sakte, så sakte at jeg lurer kroppen min.

Og nå skal det skje med en god lege som har greie på det.

Forrige gang var jeg så engstelig og det skapte stress i kroppen min.

Jeg var jo på vei til å greie det forrige gang også, men et grufullt gynekologbesøk, gav kroppen et stress-sjokk og det var nok til å ødelegge fremgangen.

Nå vet jeg mye mer og jeg skal være veldig forsiktig så jeg unngår stress i månedene fremover

 

Så da er jeg tilbake igjen med nye forsøk.

Humøret er fortsatt på topp heldigvis.

Han var veldig imponert over hvor fint jeg tok det.

Han sa at mange ville nok ha protestert iherdig og ikke trodd på han.

Men jeg gleder meg faktisk for endelig skjer det noe igjen.

Og nå skjer det noe som samsvarer med det kroppen hele tiden har prøvd å fortelle meg.

Og så får tiden vise, om vi går på trynet igjen. 

Jeg synes selv jeg er både modig og innmari flink.

Jeg er stolt av meg selv jeg og jeg gir meg aldri. 

I dag

 

 

8 kommentarer
    1. Og enda så orker du å gi så mye til alle oss andre!!💗 Dine ord her inne, både til alle og personlige har gitt meg puff og håp til å se utfordringer med ekstra mot😍 God bedring fra meg🌸💗

    2. Skjønner det blir spennende tider for deg da, med endring i medikasjon. Godt å ha en god og trygg lege med på laget når du skal gjennom dette. Jeg håper virkelig du får den endringen du ønsker deg – og at du ved det bygger din egen styrke, både fysisk og psykisk.
      Det er slitsomt når kroppen ikke klarer det hodet vil, så jeg krysser fingrene og ønsker deg lykke til!

    3. Ja, det har vært mye slitsomt og mange oppturer og nedturer, men slik jeg ser det, er det mulig å bruke disse erfaringene til noe, så de er ikke bortkastet, de har jo gjort meg til den jeg er i dag 🙂 Helga Sriskantharajah:

    4. Fantastisk å lesa om deg, du er sterk oppi det heile, gleder meg til å følgja deg i seponeringa av medisin👍👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg