Tilfeldigheter eller ikke? Too many strange things have been happening recently

Fra første turen når Anne-Berit healet hesten

 

Jeg har vært på Arthur Findlay college tre ganger.

Hver gang har det skjedd en merkelig hendelse.

En liten finurlig ting som kan være tilfeldig .

Eller finnes det en annen forklaring.

 

Første året var det et glass som spilte hovedrollen.

Jeg og Anne-Berit, hadde snakket om hennes bestefar.

Jeg sa at han var hos henne.

Han brukte å gjøre ablegøyer med henne.

Som å la lekebiler forflytte seg av seg selv på balkongen.

Og tegne i duggen på speilet på badet.

Vi sitter ved bordet og spiser frokost.

Hun tar med seg koppen for å hente seg kaffe.

Når hun kommer tilbake står glasset på skåla der koppen stod.

Hun spør meg om det er meg som har gjort det.

Jeg sitter der og ser dum ut for jeg forstår ikke hva hun mener, hun må forklare.

Det satt to til ved bordet, men at de skulle ha lent seg over bordet uten at jeg har lagt merke til det, nei, det tror jeg ikke.

Skal man forklare det logisk, måtte hun ha satt glasset der selv, i det hun tok koppen.

Mem det hadde hun da ikke gjort eller hadde hun det?

Eller var det bestefar som var ute for å erte igjen?

 

Merete og skoen, der lå den hele uken

 

Andre året reiste jeg sammen med Merete, som har utfordringer med beina sine.

Hun kan ikke gå med vanlige sko, kun sandaler.

I det vi ankommer Arthur Findlay, står det en sko ved velkomstskiltet til skolen.

Skoen stod der hele uken.

Vi drar fra skolen klokka 6 om morgen og da er skoen borte.

Den stod der kvelden før, men nå er den borte.

Hvem mister en sandal ute og lar den ligge der hele uken.

Jo, det kan helt sikkert forklares.

Men for Merete var det et tegn på at hun var på riktig sted.

 

Merete har gitt ut bok, 2 bøker faktisk:

http://lillasjel.blogg.no/1492854091_kraften_i_din_bevisshet.html

To damer jeg var så heldig å få dra på tur sammen med:
http://lillasjel.blogg.no/1476022923_09102016.html

Fotosiden til Merete:
https://www.facebook.com/Merete-Elvakers-fotorom-1071099479616493/?ref=ts&fref=ts

Bloggen til Merete:
http://livskraftfeedyoursoul.blogg.no/1504706608_vannets_magi.html

 

 

I år var det en liten figur fra filmen Istid.

På en reise hadde Lise kjøpt et Kinderegg og fått en liten figur fra Istid.

Denne lå i kofferten når hun skulle pakke og dra til England.

Hun tenkte den kunne da vel bare ligge der, men hun tok den ut og lot den være igjen hjemme.

Når hun kommer til Arthur Findlay og pakker opp kofferten, hva tror dere hun finner?

Finner hun figuren, har den blitt med likevel?

Nei, tenk, den har ikke det.

En helt annen figur fra samme film.

En figur hun aldri har sett før.

 En dag hun kom på rommet, lå den oppå kofferten.

Ingen vaskedame hadde vært der. 

Hun var på rommet etter lunsj, plukket noen kjeks ut fra kofferten, da var den ikke der.

Men så når hun kom tilbake senere, lå den midt oppå kofferten. 

Hva er den logiske forklaringen her?

Jo selvfølgelig kunne romvenninnen hatt med seg figuren og plantet den der.

Selv om hun ikke visste at Lise hadde en figur fra før.

Denne hadde hun fra før

Denne dukket opp nå

Jeg jobber jo ut fra stemmen i hjertet. En dag laster jeg ned et Istidspill på Ipaden. Første bildet jeg da får opp, er dette, som jeg sporenstreks sender til Lise så klart. Tilfeldig eller? Se på den teksten på bildet. Det passer jo perfekt til dette innlegget. Og hvilken figur?

 

Hvis vi ønsker det, kan vi finne fornuftige, logiske forklaringer på alt som skjer rundt oss

Eller vi kan tro at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan forklare og forstå

At vi har hjelpere rundt oss, som leder oss og gir oss små tegn og oppmuntringer

Jeg liker å tro det

I dag 

 

2 kommentarer
    1. Helt herlig å lese….:) Det er det med å legge merke til , å observere. Jeg tror slike små uforklarlige ting skjer svært mange av oss ofte, men det er ikke alltid vi legger merke til det. Jeg elsker slike underlige hendelser…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg