Auragraph og blomsterreading

I august når jeg var på Arthur Findlay, øvde vi på ulike typer readinger.

Vi øvde på blomsterreading, noe jeg finner utrolig spennende.

Den som skal leses, plukker seg en blomst fra et utvalg blomster.

Du får denne blomsten og ved å beskrive ulike aspekter med blomsten, passer det inn med hvordan personen er som menneske.

Det kan dukke opp ting som har vært vanskelige, sorg osv.

Det er helt merkelig hvordan det stemmer

 

Jeg skulle lese en som hadde plukket en blomst med en helt rett stilk, uten noe blader eller ujevnheter.

Jeg kunne da si at jeg føler du er lett å omgås, du menger deg lett sammen med ulike mennesker og det er ikke mye styr med deg. 

Det kunne jeg si fordi en stilk som er rett opp, kan jo plasseres sammen med ulike blomster uten å ta så stor plass. 

Slik fortsetter man med både farge på blomst, ulike styrke på fargene.

Man ser på blader, inni blomsten, struktur, osv

På denne måten forklarer man hvordan mennesket er ved hjelp av blomstens utseende.

Det er helt fascinerende hvordan det matcher.

 

Jeg har de to første årene på Findlay, ikke hatt noe lyst til å tegne.

Denne gangen kjente jeg at nå ønsket jeg det.

Jeg spurte derfor lærerne om vi ikke kunne øve på auragraph.

Når man begynner å bli sliten er dette en fin øvelse for det er så befriende.

Man leser mennesket man har foran seg, ved hjelp av farger og symboler.

Det er her viktig å ikke være opptatt av at det skal bli et kunstverk.

Det er ikke det som er hensikten.

Man er derfor slett ikke nødt til å være flink å tegne.

Man følger bare intuisjonen og tegner det som faller en inn.

Det kan være farger, symboler, ord, figurer, mennesker, dyr, natur  osv.

Så forteller man hva man får opp med personen mens man tegner.

Ihvertfall gjorde vi det sånn.

Det kan nok gjøres på mange måter.

 

Jeg fikk selv denne tegningen av en medelev.

Det hun sa og måten hun tegnet på, gikk dypt inn i hjertet mitt.

Helt inn i sjelen kom hun, så etterpå ble jeg helt tom.

Med sine streker, sin energi og sine ord, nådde hun meg langt inn i hjerterota.

Det var en fantastisk opplevelse å merke hvilken healing dette kan være.

Og vedkommende hadde aldri gjort dette før og var i utgangspunktet skeptisk og hadde prestasjonsangst.

Når hun først var i gang, fløt det lett og ledig og det var herlig både se og høre hvor ivrig hun ble.

Jeg fikk også tegnet en til og de ordene og den tegningen, rørte meg også dypt.

Det er utrolig spennende hvordan man kan vite hvordan et menneske er som person, selv om man ikke kjenner hverandre.

Readinger er facinerende

 

Jeg har jo blitt ledet inn i det jeg kaller healende Lillasjelord.

Der lar jeg ordene fortelle hvordan personen er og hvilke utfordringer denne har. 

Det jeg ikke gjør, er å spå fremtiden.

Min sannhet er at jeg skal ikke se morgendagen.

Jeg skal derfor ikke ta avgjørelser for noen, det skal de lære seg å gjøre selv.

Å la seg lede av andres spådommer, er ikke lurt, tror jeg.

Vi har fri vilje og vi kan velge mellom ulike valgmuligheter.

Det er det vi selv som skal plukke ut, ingen andre.

For hva hvis de tar feil?

Auragraph er noe jeg har lyst til å øve mer på 

Jeg må finne frem fargestiftene.

Jeg kjenner dragning mot de mer flytende fargene

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg