Stemningsrapport fra Independence of the seas

Utsikten fra skipet her jeg sitter og skriver. Skal snart i land en tur. 

 

Jeg er på reise.

For meg er det noe som betyr mye.

Dette med å være i  bevegelse.

Fra sted til sted.

Ifjor kjørte vi nordover og jeg trodde transportetappene skulle være kjedelige.

Istedet lærte jeg at jeg elsker dette å dra fra sted til sted.

Biblioteket mitt på lugaren. 

 

Nå er jeg på cruise igjen .

På vei fra Southampton til Frankrike, Spania og Gibraltar.

Vi hadde to dager i sjøen før vi kom til Gibraltar.

Der var det varmt men overskyet.

Kanskje like bra, i og med at det var 26 grader.

Vi gikk en tur i byen før vi tuslet hjem igjen og slanget oss på en solseng.

Mange spør meg om det ikke er kjedelig på cruise.

Jeg bruker da å spørre om de kjeder seg i syden.

Nei, det liker de godt.

På cruise er det dusinvis av aktiviteter hele tiden pluss at du flytter deg fra by til by.

Mye mer å gjøre enn om man er i syden.

De spør meg også om det ikke er overbefolket.

Etter 13 cruise har jeg svart at nei, har ikke følt det sånn.

Men dette skipet, Independence of the seas er overbefolket.

Proppende fullt, 4200 passasjerer.

I tillegg mangler det noe som for meg har stor betydning, nemlig muligheten til å sitte ute og spise frokost og lunsj.

Kun innendørs bespisning og det er en stor nedtur for meg.

Faktisk så viktig at jeg kommer til å velge bort Independence.

Veldig mange har independence som sitt favorittskip, men det er ikke på vår liste.

Adventure of the seas er er annet som er langt nede  på favorittlisten av samme årsak, 

På vei til Southampton fra Heathrow, var motorveien stengt pga ulykke igjen. Det har den vært de to forrige gangene også. Denne buss-sjåføren var lur og kjørte en omvei. Blant annet forbi Windsor park. Her ser vi dronningens drivhus. 

 

For første gang føler jeg at jeg er på en broilerfabrikk når jeg spiser.

Maten i buffettrestauranten er lite variert og har ikke all verdens kvalitet.

Restauranten derimot er fantastisk, faktisk oppe helt på toppen.

Nydelig mat

Jeg sa til gubben at hvis vi ble plassert sammen med engelskspråklige, ville vi be om å få bytte bord.

Men nå sitter vi hver kveld sammen med to engelske par og vi koser oss.

De er kjempehyggelige besteforeldre akkurat som oss.

Fint å få praktisert engelsken litt, før jeg skal en uke til England.

I går var vi på isdans. Det var fantastisk flott.

Herlig å se de sveve over isen. Jeg har aldri sett kunstløp live før. 

Windsor castle 

 


Ingen tvil om at vi er i England
 

I skrivende stund sitter jeg på den franske riviera, Villefranche, nabo med Nice

Solen skinner og vi nyter livet.

Hvem sa at cruise var kjedelig.

Det er nemlig bare fantastisk

I dag

 
  

Første møte med Independence of the seas. Flott skip å se på.

  


Gibraltar 
 
Farvel Gibraltar. 

http://lillasjel.blogg.no/1438442715_gibraltar_anthem_of_t.html

http://lillasjel.blogg.no/1438507259_gibraltar_anthem_of_t.html

http://lillasjel.blogg.no/1438629713_03082015.html 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg