Hvordan jobber man når man ikke vet hva man har å gjøre

 

Hvordan jobber man når man ikke vet hva man har å gjøre

Hvordan arbeider man seg fremover når man ikke ser veien

Jo, man følger stemmen inni seg

Den som hvisker til en hva en skal gjøre

Har du hørt den inni deg selv

Den er bare god, er den kritisk eller vond, da er det hjernen som snakker

Det er ikke den stemmen jeg følger

Jeg følger den som er fra min indre kilde, fra sjelen

Den som snakker gjennom hjertet

 

Kanskje sier den at nå skal jeg publisere et bilde

Jeg blar i galleriet mitt og finner det som føles riktig

Jeg får ord som trenger på, som må skrives ned

Kanskje gjemmes de på en stund, kanskje skal de ut med en gang

Kanskje er det noen jeg føler jeg skal skrive noen ord til

Høre hvordan det står til

Så sier kroppen min at den vil ut en tur, ja da går jeg ut en tur

Jeg kan melde meg på et kurs, jeg kan dra på ferie, jeg kan besøke venner

Det er så mye jeg kan gjøre

Jeg gjør ikke noe lenger som føles feil inni meg

Ihvertfall veldig lite

Noen ganger kan man ha motstand mot noe man skal gjøre

Jeg er oppmerksom på det, men er det riktig, legger det seg til rette

 

 

Alt jeg har gjort det siste årene, er det hjertet som har ledet meg til

Jeg følte jeg skulle til en spirituell samling, der kjente jeg at jeg måtte bruke de varme hendene mine

Jeg sa at jeg ikke skulle heale, jeg var ingen healer, likevel kjøpte jeg meg stol og åpnet for å ta imot klienter

Jeg ante ikke at jeg kunne skrive, inspirert, men ordene kom og jeg lyttet

Nå er ordene blitt en del av den jeg er

Så følte jeg at jeg skulle skrive til andre, ja, da ble det sånn

Ikke ante vel jeg at jeg i så stor grad skulle treffe blink med det jeg skriver

Jeg har aldri trodd jeg kunne vite hvordan et fremmed mennesker har det

Eller hvordan de er som person

Hadde du sagt det til meg for ti år siden, hadde jeg ledd ganske så høyt

Men så følger jeg stemmen inni meg

Den fortalte meg at nå skal du til England på kurs, det var snart to år siden

Du verden, det var som å komme hjem til et hjem jeg ikke visste jeg hadde

 

Ved å lytte til min indre stemme får livet mitt mer verdi

Jeg blir lykkeligere

Det dukker opp så mange vakre øyeblikk

Jeg får et helt annet innhold i hverdagen

Ja, jeg ble satt tilbake

Jeg klarte ikke å være ute i arbeid

Kroppen min ble syk, utmattet og feber og influensasymtomer, så snart den ble presset

Jeg måtte gi meg

Egentlig elsker jeg å organisere, ha masse folk rundt meg og mye å ta tak i

Jobben som daglig leder i en mixkiosk var nok den som var verst å måtte gi opp

Det var en jobb som var midt i blinken for meg

Men det syntes slett ikke kroppen min

Da lot jeg meg lede inn på bedriftsøkonomi på høgskolen

I ettertid ser jeg at jeg har bruk for alt jeg har lært og erfart

Selv nå når jeg er hjemmeværende

 

 

Jeg får flere og flere bestillinger, Lillasjel tar seg opp, blir et begrep

Et navn gitt meg i en drøm før jeg hadde tenkt blogg

Før jeg i det hele tatt visste hva blogg dreide seg om

Hvordan skulle jeg ane at mye av healingen jeg skulle gjøre, var via ord

Ord som forløser og healer

Det er ikke noe jeg kunne ha planlagt

Det legger seg bare til rette sånn

Det gjør det fordi jeg lytter til min indre stemme

Den leder meg så jeg finner meg

Jeg finner essensen av hva jeg er

Selv om jeg sitter her hjemme alene, tilsynelatende uten å kunne arbeide

Jeg innser at jeg snart på legge på prisen på det jeg leverer, for nå vil jo skattetaten ha sitt

Jeg hadde vel ikke trodd at jeg skulle levere så mye

Men jeg vil gjøre ting riktig, for det lønner seg i lengden

Men jeg lytter når det gjelder det også

Stemmen vil nok fortelle meg når og hvordan

Likedan er det med Lillasjelbøkene som jeg føler skal ut

Jeg blir motarbeidet, får ikke utskrifter så jeg får sendt inn manus

Da tenker jeg at tiden ikke er inne enda

Det er vel ikke tid å sende manus midt i ferietiden, tror jeg

Når det skal skje så blir jeg dyttet dit

 

Lytt til stemmen inni deg

Selv om du ikke vet veien, så vet du det likevel

Det er en visdom inni deg som vet hva som er riktig for deg

Ikke vær så redd for at det skal bli feil

Blir det feil, så blir veien korrigert så du kommer deg tilbake

Dessuten skulle du kanskje lære noe der

Lær kroppen din å kjenne

Sier den at du skal hvile en dag, så lytt til den

Sier den at nå blir du lurt, så vær på vakt

Uansett så kjenn etter hvordan noe føles inni deg

Føler du ubehag, så vær forsiktig

Kroppen din vet også på forhånd hva som skal skje

Ofte hører jeg at jeg skal hvile selv om jeg ikke tror helt på det, for så å se at det dukker opp aktiviteter senere

Hadde jeg da ikke hvilt på forhånd, ville det blitt en stor utfordring

Så lytt, ikke analyser så mye hvorfor, men bare lytt

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg