Jeg har mange følelser i meg

 

Jeg har mange følelser i meg

Det jeg forstår er at de er ikke bare mine

Jeg rommer så mye mer

Jeg føler på en måte det andre føler

Og så kjennes det ut som mitt

 

Jeg har ikke forstått det helt før nå

Selv om det er en del av det jeg driver med til daglig

Jeg skriver jo til mennesker om det de er inni seg

Da får jeg på en måte tilgang til et lager som ikke er mitt

Der kan jeg hente ut det som passer min situasjon

Noen ganger gir det meg nye tanker

Andre ganger setter det meg tilbake

 

Så spør jeg meg om jeg da skal ha det sånn

Skal jeg være nødt til å føle så mye

Ja, jeg tror det

Jeg kan nok begrense det, rense meg og stenge det ute

Samtidig er dette en del av meg

Det er en del av min kreativitet, min skaperevne

Er det ikke nettopp dette som gir meg ordene

Det som gir meg forståelsen av et menneskes sanne vesen

Av det som foregår bak fasaden

Kanskje må jeg og ta i bruk mer av min kreativtet

Kanskje er ikke ordene nok for meg

Det vet jeg ikke, jeg lar meg lede

 

Det jeg forstår er at dette er den jeg er

Jeg er meg, men og litt av deg

Jeg sanser hvordan du har det

Hvordan det ser ut inni deg

Jeg må være det bevisst, ikke tro at alt er mitt

Kanskje er det derfor jeg trenger mer ro enn mange andre

At jeg lett får indre stress som gjør meg sliten

Men jeg kan ikke si det til min omverden

Du skjønner at i dag må jeg ta det med ro for jeg føler for mye

De forstår ikke min verden

Det er umulig å forklare til noen som ikke vil tro

De tror det er sånn inni meg som i dem selv

De ser ikke mitt kaos der tanker sloss med følelser opp mot et  rasjonelt handlingsmønster 

De har ikke kjent fysisk på hvordan det er å være meg

Det er det bare jeg som vet hvordan det er

Jeg synes det er ganske så fint

Som oftest ihvertfall

Jeg vil ikke være noen annen

Jeg vil ikke være annerledes

Jeg vil være meg

I dag

 

 

6 kommentarer
    1. For meg er det nå bare sånn jeg er men han jeg bor sammen med er ganske så rolig 🙂 Så av og til kunne jeg nok tenkt meg å gi han noen så det ble litt fredeligere her i meg 🙂 Men skal man skape noe, er følelser fint og nødvendig 🙂 Og for meg som også føler det andre føler, kan det bli mye hvis man ikke er oppmerksom på det 🙂 Tar du inn det andre føler?
      Thomas Frydenberg:

    2. Skjønner. Jeg tar nok ikke inn det andre føler, i alle fall ikke på den måten du gjør det. Men jeg prøver uansett å ta godt vare på menneskene rundt meg etter beste evne. Mer får man dessverre ikke gjort.

    3. Det er rart med det der, det er INGEN som kan gå andres skritt liksom. Man kan prøve å finne ut hvordan ande har det, og noen sanser nok kanskje noe mer. Men å virkelig forstå det tror jeg ikke går, selv om vi virkelig vil .. Det er MIN mening 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg