Jeg er i en rytme

 

Jeg er i en rytme
Jeg er i min egen rytme
Jeg svinger i den rytmen i mitt indre
Det er når jeg er i den rytmen jeg finner ordene
De ukjente ordene
De ordene jeg enda ikke har fått smakt på
De har ikke kommet til meg enda
Jeg kjenner de derfor ikke
Men de er sikkert fine
De bruker å være det
De bruker å varme hjertet mitt
Det er som om de kommer i det språket som sjelen bruker når den snakker til hjertet mitt
Det har ingen valserytme, ingen tango eller sving
Det er mer som i hip hop 
Med en attityde
Jeg elsker rytmen i hiphopen
Men også i moderne dans
De dansene som er uttrykksfulle
Som berører meg så jeg blir rørt
Som gir meg kunstneriske bilder
Dans som forteller om følelser
Slik som ordene gjør
Jeg elsker å være i denne rytmen
Min egen rytme
Det er da jeg føler meg nærmest kilden
Altet, der vi alle hører til
Der vi kan nå hverandre sjel til sjel
Der vi kjenner hverandre også uten ordene
Gjennom gjenkjennelsens lys i øynene
Det finnes ikke noe vakrere for meg
Det er kjærlighet
Ren og ekte
I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg