Jeg er omringet

 

Jeg omringes av bøker overalt

De ligger på stoler og bord

De står stablet i hyller

De ligger på vent for å bli pakket i feriekofferten

Det er som om jeg omgir meg med historier på alle kanter

At det er masse mennesker rundt meg og deres opplevelser

Akkurat på samme måte som jeg har virkelige mennesker rundt meg

Og deres historier og energier

 

Det er jo sånn det er å være menneske

Vi er sammen på jorden som vanndråpene er det i havet

Det ikke alle forstår er at vi er forbundet med hverandre

Vi kan føle hverandre fra den ene verdensdelen til den andre

Når katastrofer skjer rundt oss, så føler vi dem fysisk

Også når vi ikke vet at de skjer

Vi plukker opp fra den kollektive bevissthen

Det er som om vi er vandrende lysstråler

Milliarder av lysstråler som er sendt ut fra en kilde

Og som har et felles utgangspunkt

Som om alle menneskelysstrålene strøømmer ut fra samme punkt

 

Men ikke bare det, vi har også lysstråler mellom oss

Hver enkelt menneske sender ut sine signaler

I de signalene kan vi lese hvordan de har det

Tull sier du kanskje, nei det er ikke tull sier jeg

Du kan hvis du vil og hvis vi er åpne for det

Har du lukket deg, kan ingen lese deg

Men hvis du vil, så forteller du meg hvordan du har det uten at du trenger å si noe

Jeg trenger ikke en gang å se deg

Vi kan være på hver vår kant av jordkloden

Det er ganske så merkelig

Og ganske så forståelig at ikke alle tror det er mulig

Men jeg tror, for jeg vet det inni meg

Derfor omringes jeg av alle disse menneskene

Hver eneste dag hjemme hos meg selv

Her jeg sitter alene, jeg og bøkene mine

I dag

4 kommentarer

Siste innlegg