Jeg vurderer en time out

 

Jeg vurderer en time out

Hva om jeg prøver å være tilstede akkurat nå.

Det er noe jeg absolutt ikke er flink til.

Jeg er mye i fremtiden.

Eller jeg grubler over alt jeg burde gjort.

Det er vanskelig å bare være tilstede sammen med bare meg selv for tiden.

Det er som om jeg bare venter.

 

I helga hadde jeg en liten utflukt.

En annerledes tur .

Det kan du lese om her:
http://lillasjel.blogg.no/1495796376_hjernen_m_tenke_nytt_i_dag.html

Men så er det mandag igjen .

Jeg er hjemme igjen.

Vel vel, på et øyeblikk er jeg tilbake igjen.

Hva skal jeg gjøre denne uken.

Tilbake til kjeller-ryddingen min.

Tankene om at jeg gjør for lite.

Selv om jeg kjenner at kroppen fortsatt blir lett sliten.

Jeg har faktisk behov for ro og hvile.

Det er bare det at hjernen nekter å forstå det.

 

Nå har jeg noen uker til neste tur.

Jeg gleder meg sykt til den.

Da skal Hyacinth-egoet mitt nyte luksuslivet.

Jeg skal til Gibraltar, Malaga, Nice, Palma, Barcelona og Sevilla.

http://lillasjel.blogg.no/1438507259_gibraltar_anthem_of_t.html

Jeg skal på utflukt til Marseille.

Jeg skal på Gaudiekskursjon i Barcelona, se kirken som aldri blir ferdig.

Jeg skal være med på vandring i gamlebyen i  Cadiz, Sevilla.

http://lillasjel.blogg.no/1440094773_anthem_of_the_seas_ca.html

Jeg skal gå til dekket bord og spise de nydeligste retter.

Jeg skal slange meg på solsengen og har allerede planlagt hvilke bøker som skal få bli med.

 

Independence of the Seas, 14 dager Middelhavet fra Southampton.

 

Jeg føler meg som den heldigste personen i verden.

Og viktigst av alt er at jeg er friskere.

Jeg må bare la kroppen få tid på seg til å bli sterkere.

Derfor skal jeg prøve å være tilstede uten å kreve all verden fra meg selv.

Det er en vanskelig øvelse.

Jeg skal ikke planlegge mer enn akkurat nå.

Ja, utenom at jeg må tenke litt på middagen da.

Og jeg har bestillinger som skal leveres, men det er jo en glede.

Kanskje er det løsningen.

Jeg har lov til å planlegge kun de tingene som gir meg glede.

Andre oppgaver som jeg gruer meg til, ja de skal jeg ta fri fra planlegging av.

Jeg skal ta det som det kommer, gjøre det som faller meg inn akkurat der og da.

Da er jeg i gang med forsøket med å være mindre masete med meg selv.

I dag

2 kommentarer
    1. Lenge til dette 🙂 Og ja, jeg reiser mye nå. Det er først de siste årene at det har vært mulig og det gir meg stor glede. Man blir sliten av å reise men mentalt er det slitsomt å være hjemme hele dagen, så man trenger å komme ut fra komfortsonen. Og takknemlig for at vi har mulighet. Reisene er noe som gleder oss begge og derfor noe vi prioriterer nå mens vi har mulighetene og helsa. Morgendagen kjenner vi ikke 🙂 <3 frodith:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg