Hjernen må tenke nytt i dag

 

Jeg skrev i går at jeg trengte litt forandring.

http://lillasjel.blogg.no/1495693346_jeg_str_fast_med_stvlene_i_myren.html

Derfor dro jeg sammen med min Harry på Harrytur.

Vi bor i campinghytte på Montebello camping.

Det er langt utenfor min komfortsone

Jeg er ingen campingturist.

Men jeg ser at de koser seg de som er det.

Det er bra.

Bra er det også å gjøre noe man ikke gjør til vanlig.

Utfordre seg selv litt.

Å bo uten toalett og dusj på rommet er ikke noe jeg setter så stor pris på.

Vi startet turen oppover Romsdalen på vei mot Dombås. Det var 11 grader, regn og skikkelig surt vær.

Den vakre Raumaelven rant stor og stri i vårflommen. 

Det rant vann nedover liene.

Verma. Flere gårder ligger høyt oppe i lia.

Når det regner nede hos oss, bruker det ofte å bli lettere vær når vi kommer til Bjorli, men ikke i dag.

Vi er ferdig med den trange Romsdalen og er kommet til de flatere landskapet på Lesja.

Dombås, veiskillet mellom Romsdalen, Trøndelag og Gudbrandsdalen. Fortsatt like trist vær.

For første gang tar vi fatt på nye E6 gjennom Gudbrandsdalen. Det er dyrt med bompenger å kjøre ny vei, men du verden hvor mye lettere å kjøre.

Gudbrandsdalslågen er stor og flott. 

Nei, se der da, blå himmel. Vi gleder oss over synet.

Vakkert 

Mjøsa. Vi passerer Mjøsbrua.

Vikingeskipet på Hamar.

Det er litt flatere her enn mellom de bratte fjellene hjemme i Isfjorden.

Etter stange tar vi av mot Kongsvinger.

Skarnes…………..tror jeg

Hytte Geilo, Montebello Camping på Magnor, noen hundre meter fra svenskegrensen. Noen har kanskje sett TV-programmene som er innspilt her. 

Fruen har fått innrettet seg. Prøver å få hjernen til å tenke litt nytt, men må innrømme at den er litt motvillig. Særlig midt på natten, når blæren vil tømmes og man skal finne veien til toalettområdet. Men også når man putter på 10 kroneren for å få 4 min varmt vann i dusjen. Kallenavnet mitt er Hyacinth, du vet henne fra det britiske programmet Høy på pæra, og hun vil nok gjerne ha alt litt mer tilrettelagt. Hun liker jo helst å bli litt oppvartet. Heldigvis hadde jeg en god venninne i en bobil litt bortenfor som sørger for en god stol til meg og nydelig kaffe. 

Utvalget av kopper i skapet, Hehe.

Jeg har fått det jeg ville ha, noen dager litt annerledes. Nå skal det stoppes. Det er jeg god på.  

Og været er nydelig. Sol og varmt vær.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg