Det er som om jeg har en pakke inni kroppen

 

ps. skrevet med tillatelse etter et møte sjel til sjel

 

Det er som om jeg har en pakke inni kroppen

Den er pakket så godt inn at jeg ikke får åpnet den

Den er surret inn med tape

Jeg graver med neglene uten å få tak i en ende

Jeg river og sliter,til ingen nytte

Jeg får ikke åpnet den

Men jeg kjenner den er der

Den er som en klump som fyller magen min

 

En pakke av angst 

Jeg vet det er det som er i pakken

Jeg kjenner det

Den lammer meg

Den tar fra meg konsentrasjonen

Den stjeler alle tankene mine

De gode tankene

På en måte vil jeg ha pakken ut av kroppen min

Jeg vil få åpnet den

Jeg vil ikke bære den mer

Samtidig er jeg redd den

Hva vil skje når jeg åpner den

Vil innholdet velte over meg og overmanne meg

Hvilket innhold har den

Er det hemmeligheter der jeg ikke vil vite om

Har jeg det best når den er innpakket

Godt gjemt langt inni meg

 

Jeg ser den lille piken i meg

Hun sitter og holder pakken i fanget sitt

Hun sitter på gulvet med ryggen mot veggen

Hun sier ikke noe

Jeg forstår at hun føler det er hennes pakke

Men så skjer det noe rart

Hun rekker ut hendene og gur meg pakken

Med ett er pakken blitt liten 

Den er bitteliten med bare et vakkert blått sløyfebånd rundt

Skinnende vakkert blått

En stor sløyfe jeg kan åpne

Jeg trekker i den 

Pakken åpner seg og ut flyr en sommerfugl

En sommerfugl

En blå sommerfugl

Den flyr ut, setter seg litt på nesetippen min

Adjø sier jeg

Fly nå ut i friheten, lille venn

I dag 

 

#angst #depresjon #frykt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg