Jeg tror jeg har godtatt det

 

Jeg tror jeg har godtatt det

Jeg tror jeg har godtatt at jeg er litt mentalt sliten

Overgangsalderen er godt i gang og det spenner litt beina under meg

Men heldigvis er jeg ikke deprimert, bare litt matt

Som om kroppen ikke har nok brensel til å gå på full maskin

Den snegler seg litt avgårde

Eller kanskje skal jeg heller si, den har sånne kenguruhopp

Jeg gjør litt og så blir jeg sliten og må ta pause igjen

 

Men jeg er flink

Små mål for dagen holder meg i gang

Det sikrer mestringsfølelsen

Den er nemlig veldig viktig

Sitter man og føler seg udugelig i tillegg, blir det tyngre

 

Jeg føler og forståelse for min situasjon

Jeg har i mange år strevd med lav energi

Dagene har vært utfordrende på mange vis

Nå er jeg bedre form

Da er det jeg forventer at nå skal alt gå som en røyk

Nå skal jeg fyke avgårde i et høyere tempo

Men sånn er det ikke

Kroppen må få tid til å komme etter

Den er faktisk mentalt sliten fordi det har vært strevsomme år

Når man er i det, tenker man ikke på det, for da er man midt oppi det

Det hører med liksom

Men når man så føler seg bedre, tror man at det er bare å skru på bryteren

Man tror man har en “påbryter” og så er det i full gang

Men det går ikke an å skru den på fullt enda

Den stopper under halvveis

 

Nå har jeg avfunnet meg med det…………….tror jeg

Jeg må bare la kroppen få bestemme en stund til

Jeg er mer i aktivitet, men ikke tipp topp

Akkurat nå får akkurat passe, være nok

Jeg kan gjøre rolige aktiviteter og kose meg

Jeg kan gjøre det viktigste av alt, nemlig glede meg over fremgangen

Jeg kan glede meg over dagene

Jeg er hjemme på heltid

Jeg har skrivingen som gir meg stor glede

Kontakten med alle de som sender meg tilbakemeldinger

Om dere bare aner hvor mye det betyr for meg

Jeg er svært takknemlig og ydmyk til alle som har tatt kontakt

 

Når jeg nå skriver dette, kjenner jeg at det er riktig å godta fortsatt ro

Det er så merkelig, men når man setter ord på hvordan man har det, da løsner det på et vis

Det er derfor et så fint verktøy å skrive det ut

Jeg er så heldig som har mye å holde på med som jeg liker

Jeg skal blant annet ha et par dager med å tekste nye bilder

Jeg har lenge hatt bare repriser, så nå føler jeg for ny inspirasjon

Mange av de jeg samarbeider med, tror jeg vel jeg har glemt dem, men det har jeg ikke

Jeg har noen nye samarbeidspartnere jeg enda ikke har fått brukt så mye fra

Jeg strikker, jeg leser, jeg ser tv og jeg koser meg

Jeg gleder meg over våren og turer som står foran meg

Jeg har det utrolig godt på alle vis

Jeg må bare finne ro i det, godta at det er sånn

Og jeg har faktisk kommet i gang med den kjedelige kjellerryddingen også

Jeg har tatt bittelitt og jeg bestemmer meg for å si at da er jeg flink

I dag

 

2 kommentarer
    1. God hjelp i å skrive ja, det setter ofte tingene i perspektiv. Høres ut som du er på rett vei. Men dårlig gjort å skrive du har begynt å rydde i kjelleren, for det har IKKE jeg, hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg