Jeg tror ikke jeg dikter

 

Jeg får mange spørsmål om de ordene som jeg kaller Lillasjelord

Det er ord jeg skriver til andre mennesker som ber om det

Jeg skal svare på noen av disse spørsmålene her og forklare litt fremgangsmåten.

Eksempler på Lillasjelord finner dere i linkene nedenfor:
http://lillasjel.blogg.no/1484680927_.html

http://lillasjel.blogg.no/1486201304_begrensninger_er_et_fyord_for_deg.html

 

Jeg dikter ikke disse ordene.

Jeg sitter ikke og lurer på hva skal jeg skrive til dette mennesket.

Hvordan skal jeg ordlegge meg, skal vi se.

Nei, først roer jeg  meg helt ned, nøytraliserer meg fra alt rundt meg.

Jeg sier navnet til vedkommende inni meg, gjerne høyt og ber om å få ord til denne.

Jeg liker å ha et navn og et bilde, men det er mest for å roe egne nerver.

Jeg liker å se på bildet og si navnet inni meg.

Det er jo bestandig en viss spenning hos meg også, før jeg starter skrivingen.

Jeg kunne ha skrevet de uten navn og uten bilde også.

 

Dette er vanskelig å forklare, men en eller annen kilde kjenner denne personen og gir ordene til meg.

Det kan være at jeg selv leser denne personens energi eller det kan være at jeg får hjelp.

Det kan jeg ikke og vil jeg ikke svare på.

Jeg vil rett og slett ikke vite det, for det er ikke noe jeg trenger å begynne å gruble på.

 

Ordene omhandler dennes liv.

Av og til er det fortid, noen ganger nåtid eller hva som kommer.

Men det rare er at det står ikke hva det er, det er det bare den som får ordene, som vet.

Så selv om jeg skriver om livet til dette , så vet jeg likevel ikke hvilke opplevelser jeg skriver om.

Ordene formes sånn at de ser generell ut, men de er ikke det.

De er på en måte spesialdesignet.

De treffer vedkommende i hjertet på akkurat de punktene de trenger input.

Ordene er bestandig optimistisk, selv om de tar opp vanskelige dilemmaer vedkommende er i.

De ønsker å løfte, ikke bryte ned, men noen ganger kan det være vondt å få de, ikke bare godt.

Det kan være vondt fordi ordene får frem følelser i en, som en har båret på.

Det kan være opplevelser som blir bragt frem i lyset.

Det er derfor ordene kan virke forløsende og healende.

De forteller også hvordan personen er, bak eventuelle fasader og sykdommer.

Er vedkommende psykisk syk og har vrangforestilinger, vil ordene se personen bak sykdommen, ikke med den.

Jeg tror at i nitti prosent av tilfellene, får jeg tilbakemelding om at mottaker gråter.

Det høres litt fælt ut å levere et produkt som gjør at noen gråter.

Jeg føler at hvis de gråter, så er det fordi det er noe som trenger forløsning.

Gråten vår renser kroppen vår.

Derfor føler jeg at det kan være en positiv reaksjon for vedkommende.

 

Mange tror de får ordene servert i bloggen.

Det gjør de ikke.

Først får de ord sendt privat til dem selv, enten på mail eller i melding på facebook, Lillasjel eller profil

Det er valgfritt.

Etter at de har lest ordene, får de spørsmål om de vil at jeg skal skrive de i bloggform, anonymt

Jeg oppgir aldri navn på hvem ordene tilhører.

Det skal kun eieren vite.

Noen føler ordene er så privat at de ønsker ikke å dele de.

Det er viktig at de tør å lytte til hjertet og si nei når det føles feil.

Andre velger å se de i bloggform, for det kan også være ganske fint.

Det blir et annet alvor over det, som om du får et dikt eller et maleri.

Noen finner også glede i det at andre føler seg grepet av deres ord.

Men de er slett ikke forpliktet til å dele med andre.

Hvis de ønsker det, sletter jeg ordene fra min maskin og kun de selv har tilgang til de.

 

Jeg sender oftest med et bilde og en sang fra youtube.

Disse plukker jeg ut på samme måte.

De som får bildet, eier ikke bildet, det er kun ment som inspirasjon.

Navnet til kunstneren står på bildet og jeg har tillatelse til å bruke de bildene for å legge tekst på de.

De som ønsker å eie bildet, må ta kontakt og jeg setter de i forbindelse med kunstneren.

Jeg bruker magefølelsen når jeg plukker ut sang og bilde også.

Noen ganger kommer et annet bilde enn jeg har tenkt.

Jeg klikker feil og sender avgårde ett jeg ikke har tenkt på.

Da viser det seg at det bildet var riktig så treffende.

Når det gjelder sang, ber jeg om å få et søkeord, kan være kjærlighet, glede, sjel, osv

Så søker jeg på youtube og føler deretter hva som er den rette.

Ofte får jeg opp sanger jeg aldri har hørt om og av ganske ukjente artister.

Det er litt fint for det er sanger jeg ikke kunne plukket ut fra hukommelsen.

 

Hvis det er noe du lurer på om disse ordene, ta gjerne kontakt med meg.

Du finner meg på facebooksiden til Lillasjel, HER

På Lillasjel kan du sende meg privat melding.

Eller på sms 9946 7178, Mariann Sæther Tokle

 

10 kommentarer
    1. Eg kom over sida di nylig. Og orda dine har hvertfall heala og forløst masse hos meg.
      Snakker rett til sjelen , ofte barnet mitt , så eg får ord til å anerkjenne meg sjølv .
      Og nokon tekstar hjelper meg å styrke noko eg tviler på i meg , så eg blir sterkare i meg sjøl.
      Tusen takk .
      Din åpenhet , kjærleik og ord e sterkt verdsatt.

    2. Klart du ikke dikter, du snakker det som kommer til deg. Jeg synses det er merkelig at vi ikke kan tro på slikt, eller bare akseptere at det er slik. Tenk så mye godt det kommer ut av det. Man kan forske seg i hel på et tema, men de tar jo bare en liten bit av de, ikke en helhet. Man kan ikke finne svaret under en lysestolpe bare for det at det er lys der. Man må gjerne se området i et annet lys 😀 . Jeg vet at du snakker fra sjelen, din lillasjel og det gjør mange av oss usigelig godt. Tusen takk.

    3. Det er så inspirerende å lese:) En får så mye ut av ordene dine. Enten de er ment for den ene eller den andre:) Jeg tror på deg:) Verden på utsiden reflekterer alltid innsiden, Jeg går for tiden på den veien som blir til mens jeg går og jeg finner mye oppmuntring i dine ord:) Jeg har mine egne også, men de er kun for meg:) Men jeg kjenner de hekter seg på dine av og til:) Livet kan være en sann glede:) Ønsker deg en strålene helg flotte Marianne:)

    4. birdbay: Du verden så fine ord å lese på morgenkvisten når man står opp og vet man skal fylle dagen selv. Veien blir jo til mens jeg går her også og vi må skape selv <3 Tusen takk og ha en herlig dag du også 🙂 Her blir det både konfirmasjon på Sunnmøre og deretter hjem for å passe barnebarn. Koselig <3

    5. morsmiddag: Ja, det er ikke det at noen ikke tror meg, men mange er ikke helt klar over hvordan dette foregår, det er jo litt merkelig. Så da er det fint å kunne forklare denne merkelige verdenen til de som den er ukjent for 🙂 Jeg har ikke fått noe kritikk fra noen 🙂

    6. Du skriver. Hvis personen er psykisk syk, og har vrangforestillinger? Hvordan kan du være sikker på at en person har vrangforestillinger? Er det ditt hode som sier personen har vrangforestillinger? Hva mener du med psykisk syk?

      1. Jeg vet ikke om personen som bestiller er psykisk syk eller har vrangforestillinger. Det er ikke det jeg skriver. Jeg skriver at ordene som kommer ikke vil gjenspeile sykdommen men hvem personen er i sjelen, som frisk. Jeg stiller ingen diagnoser.

    7. Du er helt spesiell og jeg har hatt mye hjelp og glede fra deg og ordene dine❤️ Det er ikke bare vitenskapelig medisinsk behandling som hjelper. Noen ganger ikke i det hele tatt. Den innsikten du har og informasjonen du mottar i ditt virke, når dit medisin ikke når💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg