Jeg står med mitt høysensitive hode i en tunnel

 

Jeg står med mitt høysensitive hode i en tunnel.

Merkelig utsagn sier du.

Jeg holder på å utforske nye teknikker for å få fred i hodet.

Å skulle forklare noen som ikke er høysensitiv, hvordan det fungerer er vanskelig.

Ja, det er veldig vanskelig.

Det må oppleves for at man skal forstå.

Det er som om hjernen din går på et så høyt gir at kroppen ikke klarer å følge med den.

Som om hjernen springer i alle retninger på en gang, mens kroppen går sakte som en skilpadde og virrer rundt og rundt på skallet sitt fordi den klarer ikke følge med så fort.

Tror der man blir sliten av det eller.

Tenk dere tanken.

Ja, nettopp tanken.

Tenk at det kommer inn mange tanker i hodet på en gang, alle forskjellige.

 

Jeg står i dusjen og hjernen jobber på spreng.

Den tenker på sauer som gjeteren mister ut fra flokken.

Den tenker på cruise i Middelhavet om under hundre dager.

Den tenker på middagen i dag.

Den tenker på hva som skal handles.

Ut av dusjen ser jeg et sommerfuglsmykke som ligger ved vasken.

Automatisk tenker da hjernen på sommerfuglen som vokser ut fra puppen sin og blir så vakker.

Ikke vet den vel hva den skal, den utvikler seg helt naturlig.

 

En høysensitiv hjerne tar ikke inn kun det den ser.

Den kommer samtidig med opplysninger om hvordan det er kommet dit og hvilke erfaringer den har gjort seg.

Og gjerne om flere emner samtidig.

Pusser du tenner så tenker den på all såpen som er i de fleste tannkremer.

De som skummer hvitt i tennene når du pusser.

Samtidig som du planlegger dagens gjøremål.

Det er travelt hører du, innmari travelt.

 

Eksempel:
http://lillasjel.blogg.no/1336404832_betraktninger_om_hjer.html

Og hvis du da legger til følelsene.

Ja, for hver en følelse som er tilknyttet hver tanke, kjenner man også.

Og de følelsene er store, kjempestore.

Små detaljer, som andre ikke legger merke til,kan skape orkanbyger i kroppen.

Helt av seg selv uten at du styrer det.

Andre ganger kan ting ligge foran deg og du ser det ikke.

Da kan man være så distre i andre tanker at man ser ikke det man burde se.

 

Sukk, derfor trener jeg på teknikker for å få fred.

I en uke var jeg med i kulissene til den lokale revyen.

Hver kveld, mye folk, mye latter og mye hjerneinput.

Etter det har det vært det totale kaos i toppetasjen.

Jeg har vansker med å konsentrere meg, for det er fortsatt altfor mye ståk.

Det kommer inn alle slags tanker på en gang.

Tanker jeg ikke ønsker å ha der.

Jeg blar opp i tidliger innlegg jeg har skrevet om høysensitivitet.

http://lillasjel.blogg.no/1475915736_08102016.html

Jeg tar for meg de teknikkene jeg forklarer der.

De hjelper i øyeblikk, men så starter det på igjen.

Jeg må prøve noe nytt.

Jeg leser bøker for det hjelper.

Når jeg leser, da greier jeg stort sett å koble ut, men ikke bestandig.

Nå har det vært så intenst at også det til tider er vanskelig.

Jeg leser Inferno av Dan Brown, kjempespennnende.

Der får jeg inspirasjonen til en tunnel.

Jeg ser for meg at jeg er i en tunnel.

I den tunnelen kan ikke noe nå meg.

Jeg velger selv hva som skal få slippe gjennom veggene inn til meg.

Jeg må fysisk bestemme hva jeg skal åpne opp for.

Alt annet må fly forbi utenfor tunnellen.

Det kommer ikke inn til hodet mitt.

Det høres forlokkende ut akkurat det der.

Jeg er i hardtrening.

I dag

http://lillasjel.blogg.no/1409776037_er_hysensitivitet_og_.html

http://lillasjel.blogg.no/1365858217_hva_et_sensitivt_hode.html

#høysensitiv

 

 

10 kommentarer
    1. Ganske fullt oppi hodet på meg også, ikke rart man er sliten selv om en ikke er så fysisk aktiv.. Deilig de gangene man virkelig klarer å konsentrere seg om en ting/tanke av gangen…. Du skriver som alltid fint om tanker du har :)) Kos deg med påsken videre <3

    2. annebe: Ja, litt kaos til tider. Meditasjon hjelper meg mye, men nå har jeg sluntret litt unna det også. det rare er at jeg sluntrer unna når jeg har mest behov for det 🙂 God påske til deg også 🙂

    3. Det høres veldig slitsomt ut ja 😮 Jeg har det til vanlig ikke sånn..Men kan føle meg mer oppkavet og GIRA, når det er mye på jobben..Men TANKENE er stort sett en av gangen, og jobber meg ferdig med den…Men det blir mye igjen og igjen samme tanker, når det er ting jeg gruer for … Hm..

    4. Min erfaring er at å akseptere at tankene er der i stedet for å få dem til å forsvinne…… er en løsning for meg. Du er sannsynligvis veldig smart, det er sånn hjernen til smarte mennesker opererer. De ser sammenhenger lynraskt. Går det an å omfavne følelsen av at du er spesiell og heller tenke på den som en gave i stedet for en plage? Bli venn med den! Si hello, lets have tea? Fin og glad påske til deg! Klemmer!

    5. 🙂 Nei, kan ikke ha et så travelt hode. Det er for slitsomt. Holder på om natten også. Men det rare er at etter at jeg skrev innlegget, roet det seg ned igjen. Jeg har sluntret unna meditasjoner også og det er jo et fint verktøy. Men takk for tanken om at jeg er smart 🙂 lulltove:

    6. Desto mer travelt du har det (altså hodet ditt) desto mer tid bør du avsette til meditasjon 😉 Hvilken type meditasjon er det du praktiserer?

    7. lulltove: Jeg praktiserer: lukk øynene og gå inn i transe, så dypt som jeg blir ledet. Enkelt og greit uten noe fiksfakserier. Jeg liker jo at alt er enkelt uten teknikker eller fine navn.
      Jeg vet at jeg bør gjøre det, men det rare er at når det blir kaos i hodet er det som om jeg sluntrer unna det som kan hjelpe meg, er litt rar sånn 🙂

    8. Tror vi er sånn, de fleste av oss 😉 Jeg har aldri vært i transe, så vidt jeg vet 😉 Jeg er instruktør i oppmerksomhetsmeditasjon, men praktiserer stort sett Ascension selv. Når kaoset tar over i hodet mitt er det eneste som funker mantraer, sånn som i Ascension. Bare et tips 🙂 Før jeg lærte å meditere gjentok jeg stort sett bare ordene “lys og kjærlighet” til kaoset stilnet 🙂 Fortsatt god påske!

    9. Jeg visste ikke at jeg var i transe før jeg skulle åpne øynene og de ikke ville opp 🙂 Hørte alt rundt meg.
      Ja, viktig å finne de teknikkene som fungerer for en selv 🙂 vet at mange bruker mantra 🙂 lulltove:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg