Tro ikke på noen

 

Ja, det høres rart ut kanskje.

Skal vi gå rundt og være tvilende til alt og alle.

Neida, det skal vi ikke.

Men når det gjelder det spirituelle, skal vi bruke våre egne sanser og kjenne etter hva som er sant og ikke.

Uansett lærer, skal vi ikke sluke rått alt denne sier.

Ingen har nemlig fasiten.

 

Jeg er veldig opptatt av at folk må lære seg å tenke selv.

Ikke følge slavisk en annen.

Uansett om denne læreren er aldri så erfaren og flink.

Mange som har holdt på i mange år, holder fast ved gamle myter.

Som at healing er en gave og at det å ha kontakt med den andre siden, bare er for enkelte.

Jeg tror ikke på det.

Jeg tror alle mennesker har samme sanser.

Noen er lukkede, noen er åpne.

De som er høysensitive har nok en lettere vei å gå inn i det spirituelle enn andre, nettopp fordi de som persoontype er åpne.

Og bland nå ikke begrepene høysensitiv og spirituell.

Alle er i utgangspunktet spirituelle, men bare en femtedel er høysensitive.

Høysensiv er et persontrekk og har egentlig ikke noe med det spirituelle å gjøre.

Mange blander kortene her.

 

Så legg deg dette på minnet i det du vandrer fremover i din utvikling.

Tro ikke hundre prosent på noen.

Ikke på meg heller.

Bruk ikke mine ord og det jeg skriver som en rettesnor for deg.

Jeg kan ta feil og jeg skriver ut fra hva jeg føler er riktig.

Lær deg å vurdere andres ord.

Selv om det er sagt på et kurs eller i en reading, er det ikke nødt til å være sant.

Jeg skriver jo selv readinger, Lillasjelord, som er rettet direkte til den det gjelder.

De omhandler dennes liv og følelser.

Husk å kjenne etter når du får disse om dette stemmer.

Jeg kan ha blandet inn andres energier, blant annet mine egne.

Så lær deg å kjenne etter i kroppen.

Kjenn på følelsen ordene gir.

På et kurs eller når du hører på andre med erfaring, lær deg å kjenne etter hvordan det de sier kjennes ut i kroppen.

Noen ganger kan vi ha motstand mot det som er riktig.

Det har kanskje noe med frykt å gjøre eller at tiden ikke er helt inne enda.

At man ikke er moden nok.

Men da får man det igjen og igjen, så stress ikke.

Men lær deg å kjenne etter.

Lær deg å kjenne følelsen inni deg om dette stemmer for deg.

Ofte når noe er riktig, kjenner man det så tydelig med tårer og gåsehud.

Man får en fysisk reaksjon.

Den er annerledes når noe er feil, ihvertfall er det det for meg.

Jeg kjenner det bare som tanker i hodet.

Jeg tenker nei, sånn er det bare ikke.

Eller jeg tenker at dette skal jeg kjenne litt mer på for jeg er usikker.

Jeg ber da mine guider om å gi meg mer lærdom og visshet.

Jeg vet nemlig inni meg at jeg vil få akkurat den lærdommen som er spesialsydd til meg.

Jeg vil møte de mennesker jeg skal lære av til akkurat riktig tid.

Den lærdommen ibefatter også det som jeg ikke skal tro på.

Jeg føler nå jeg er klar for nye studiepoeng og ny fordypning i temaer.

En spennende tid er i vente.

I dag

 

4 kommentarer
    1. Er enig med deg der. Det som kjennes rett ut for deg kan kjennes feil for meg og omvendt ☺ lytte til den indre stemmen er viktig. God Påske 🐣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg