Det var en dag i mars at jeg skjønte at jeg var gal

 

Jeg står ute og henger opp klær

Det hagler og det blåser

Jeg tenker kjære vene deg, du er vel den eneste som er gal nok til å stå ute på en sånn dag og henge opp klær til tørk

Ja, men jeg er så gal jeg

Jeg tørker kun inne hvis det er totalt umulig å henge opp klær ute

Jeg har ikke tørkestativ eller tørketrommel

Dog skal det sies at jeg henger under et utspring på balkongen, så det er tak over

Det er ikke noe som lukter så godt som klær som har fått tørket ute

 

 

Mens jeg står der og småfryser, tenker jeg på våren

Nå er den ikke så langt unna

Jeg gleder meg så til solen varmer og alle snø og is er borte

De dagene solen er fremme, hører jeg småfuglene kvitre

De gleder seg de også

Våren gir så mye ny energi

Jeg er ikke noe glad i vinter

Samtidig tror jeg ikke at jeg ville hatt sommer hele året heller

Da hadde jeg ikke fått våren

Våren når alt som gror, våkner til live igjen

Man til og med lukter vår

Jeg gleder meg så inderlig og nå er det ikke lenge igjen

I dag

 

2 kommentarer
    1. Herlig å lese. Det å ta inn klær fra snora etter at det har hengt der i vinden er så herlig. Ved å snuse inn i klærne, så kjenner man vårens dufter! Her regner det i dag, men det er friskt og fint likevel. Naturen trenger jo litt vann, så etterpå vil det nok gro noe veldig. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg