Fokus på oppgaver, ikke resultat

 

Hva og hvordan, ikke resultat

Det har vært skiskyting og jeg ble inspirert

Det er viktig for utøverne å ikke fokusere på resultat

Jeg sammenligner med det åndelige

Der er det også viktig å ikke fokusere på resultat

Det er ikke noe som kan presses frem

Men det krever også på mange måter hard jobbing

Men mye av jobbingen foregår uten at en er klar over det

 

Jeg føler ofte når jeg er på ferie at det er noe jeg er der for

Dette fordi jeg føler meg endret når jeg kommer hjem

Føler meg åpnere på et vis

Det er som om det er energier der jeg skal være i

Energier som skal blandes med mine egne

Det er også mange merkelige menneskemøter, små men spesielle

For det rare er jo at jeg har disse møtene, ikke de jeg reiser sammen med

 

Men hvis jeg skulle ha fokus på resultatet, hvor endte jeg da

Jeg aner jo ikke hva resultatet er

Der er det stor forskjell på meg og skiskytterne

De har oppgaver de er fokuserte på, de treffer blink eller bommet

Mine mål er usynlige og ukjente på mange vis

Det eneste jeg vet er at jeg får disse dyttene i ryggen

De forteller meg hva jeg skal gjøre

Som om en stemme i hodet, men en snill en, som hvisker, ikke roper

Og jeg har min egen frie vilje til å gjøre som stemmen sier eller la være

 

Når jeg er i en healing eller en reading, som disse Lillasjelordene er, da må jeg være nøytral

Jeg kan ikke fokusere på at det er noe jeg skal få til

Kun fokus på oppgavene

Åpne opp for kanalen til det åndelige og la meg lede

Som om jeg er en ledning du setter i støpselet på veggen

Samtidig går det gjennom kontrollposten som er meg selv

Vær forsiktig plakaten er på plass, bestandig

Trå varsomt, man har med mennesker å gjøre

 

For alle som har startet på denne veien så opplever de det samme

De blir utålmodige og vil fort frem

De vil lære alt og blir frustrert når det går tregt

Dette skjer fordi det skal ikke gå for fort

Kroppen vår skal nå å absorbere og forstå og modnes

Først når en ting er på plass, starter du på neste

Som om du er på univeritetet eller en annen høgskole, der du har terminer

Så får du en form for eksamen, disse kan pågå i årevis

Når du er klar, starter du på et nytt tema

Deretter er du kanskje ute i praksis

For meg er det ikke merkelig når fem personer tar kontakt med meg i løpet av kort tid, med samme utfordring

Det er læring for meg

Da får jeg vite hvordan hver enkelt takler den samme utfordringen på ulik måte

Det er ganske så fascinerende

Jeg kan ikke da ha fokus på noe resultat, det ville bli helt feil

Det er jo ikke mitt liv, det er deres

Derfor gjelder det å ha tunga rett i munnen, fokusere på å gjøre oppgaven best mulig, til enhver tid

Enten det er healing eller skriving eller kontakten med de som har gått bort

Resultatet får bli det det blir

I dag

 

6 kommentarer
    1. Ja, for deg som healer, er fokuset på oppgaven ekstra viktig. Både når det gjelder læring og i utøvelsen av jobben.
      Selv er jeg en tålmodig sjel, og er vant til at ting tar tid. Er vant til at alt er en prosess. Men jeg kan gjerne føle meg litt utålmodig av og til, mens jeg venter på et resultat. Som nå, når jeg skal til MR, og vet at det er 2 uker til jeg får et svar. Men, det er en prosess det også. Venteprosess. Den er jeg god til, har lang øvelse 😉

    2. Sant, for mye fokus på resultater gjør at en kanskje ikke orker å sette i gang med noe i det heletatt… et skritt av gangen… Ha en fortsatt fin dag :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg