Fantasi eller virkelighet, hvem vet

 

For mange, kan det jeg skriver nå, føles tåpelig.

For andre, gir det mening og forståelse.

Det jeg ofte føler når jeg er reise, er at jeg er på oppdrag, en form for mission.

Jeg har en eller annen oppgave jeg ikke selv ser eller forstår.

Jeg er ikke kun på ferie.

Jeg tenker aldri på det i det jeg drar.

Jeg elsker å reise og er svært takknemlig for at jeg får muligheten til det.

Samtidig ser jeg at jeg blir ledet dit jeg skal.

Ting legger seg til rette og dytter meg i den retninga jeg skal.

Ja, kanskje er det bare i mitt hode, noe annet kan jeg ikke påstå, men sånn føles det.

 

Jeg har ofte en rekke rare tilfeldigheter som skjer meg på disse reisene.

Jeg har menneskemøter som for meg er spesielle.

For mitt reisefølge er de ikke det.

De legger ikke stort merke til det, men jeg føler

Dessuten er det litt merkelig at kun jeg har disse møtene, ingen av de andre jeg reiser sammen med

Vi har vært både 10 og 20 på reise samtidig.

Når vi var på Kreta i forfjor høst, hadde jeg flere sånne menneskemøter.

http://lillasjel.blogg.no/1448359409_24112015.html

http://lillasjel.blogg.no/1447078298_09112015.html

Jeg hadde også en i sommer, i Bodø, en eldre mann.

http://lillasjel.blogg.no/1468343922_12072016.html

 

Jeg hadde en reading en gang.

Jeg ble fortalt at jeg skulle på en reise på havet.

Den reisen skulle være  av stor verdi for meg energimessig.

Uten at jeg tenkte over det, booket jeg et cruise fra Southampton.

Vi skulle gå ned til Spania, Portugal og Frankrike.

Utenfor Portugal ble jeg plutselig helt matt.

Energiene var så sterke at jeg gikk til sengs og ble der i fire timer.

Jeg var helt bortreist, ute av stand til å gjøre noe som helst.

To år etter, reiste jeg samme rute.

Da kjente jeg igjen energiene, men ikke så sterke som sist.

Jeg trodde jeg var ferdig med akkurat den cruiseruten.

Jeg fant så et cruise jeg funderte på om jeg skulle bestille nå til høsten.

Jeg luftet det for ei jeg traff på forrige cruise.

Hun sa de hadde allerede bestilt et annet cruise og ba oss bli med dem.

Det var fra Southampton ned til Spania, Gibraltar og Frankrike

Det var samme rute som forrige gang

Likevel var vi ikke tungbedt og kastet oss på.

Senere fikk jeg en melding om at de var nødt til å avlyse turen.

Tja, tenker jeg, var det så at jeg skulle dit igjen, og trengte å bli dyttet.

Hvem vet, det kan jo være bare noe jeg innbiller meg.

 

Alle de stedene jeg har vært i Middelhavet, det er mange

Mange steder som har vært viktige i historien

Roma, Pompeii, Kreta, Santorini, Ephesus, Malta, osv

En hel rekke kirker har jeg vært i.

Mange ulike energier som er blitt blandet med mine egne.

Nå i høst var jeg i Alicante

Også denne gangen denne følelsen av å være ute på en mission

Vi sitter på uterestaurant med hvert vårt glass med Mojito.

Et tjukt, stort glass, fyllt med is.

Jeg sitter og holder mitt da plutselig bunnen faller ut.

Jeg roper på servitøren for at hun skal få se at ikke jeg har knust det.

Hun måper av forbauselse og forstår ikke hva som har skjedd.

Men jeg tenker mitt.

MIne varme hender med masse energi rundt et iskaldt glass, hmmmm, hvem vet

Nå skal jeg snart til Gran Canaria en ukes tid

Blir spennende å se om noe venter der eller om jeg bare er på ferie som alle andre.

Det kan jo og hende at jeg bare har veldig god fantasi, så jeg innbiller meg mye rart.

I dag

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg synes du er helt herlig, med måten du ser åpning for at du bare har god fantasi også.. Vi vet jo ikke sikkert noen av oss, hva som er riktig her i livet. Det man føler, eller om det er noe ANNET 🙂

    2. Selv om jeg ikke tenker på “den måten”du gjør om ting syns jeg ikke det virker tåpelig.. Og det er uansett mye inspirasjon som setter i gang tanker i tekstene dine .. Lørdagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg