Når noen bruker dine egne ord til å slå deg i hodet med

 

Jeg skriver jo denne bloggen mye ut fra hva jeg selv erfarer og føler

I og med at jeg er høysensitiv med store følelser, kan det svinge mye

Ofte treffer jeg andre, som føler det samme

Jeg skriver mye om hvordan jeg arbeider med meg selv

De samme temaene kommer tilbake gang på gang

Hvorfor gjør jeg det dette, om og om igjen

Jo, fordi de samme tingene oppleves på nytt

Noen tror at jeg får til alt jeg skriver om

Noen bruker meg som eksempel på hvordan ting skal gjøres

 

Hallo der ute

Jeg er et menneske

Ja, jeg har en del ideer til hvordan ting kan gjøres

Ulike metoder jeg bruker for å jobbe med eget hode

Jeg bruker de selv hele tiden

Hadde jeg fått til alt, hadde jeg nok ikke klart å forklare hvordan følelsene kjennes ut

Jeg har oppturer og nedturer som alle andre

Jeg er sterk i ene øyeblikket og svak i det neste

Jeg står stødig i egen kraft en dag, mens jeg neste dag kan gråte, fordi jeg føler meg såret

 

Så bruk meg gjerne som inspirasjon

Men tro ikke at jeg får til alt

Ikke bruk meg som et eksempel på en som mestrer alt

Jeg prøver iherdig hele tiden, som alle andre

Jeg er ingen verdensmester

Selv om jeg en dag kan føle jeg er det, for så å innta sisteplassen den neste

I noen situasjoner er jeg trygg for så å være usikker og redd i en annen

Jeg øver på å sette grenser for så å tøye strikken for langt

Jeg er i samme båt som alle andre

Stille sjø skifter med høye bølger

Gode dager, dårligere dager

Eneste forskjellen er nok at jeg skriver om de

I dag

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg tenker at vi er perfekte nok som vi er, med alle våre mangler og rariteter. Men det er viktig å jobbe med seg selv for å få det GODT 🙂 Det er det viktigste. God fredag Mariann <3 klem

    2. Fornuftige ord dette. Jeg tror ingen er perfekte, og hva er egentlig perfekt? Vi må gjøre så godt vi kan og ikke strebe etter ting vi ikke kan oppnå. Kanskje må vi lære oss å godta at vi er gode nok. For jeg tror ikke vi blir lykkeligere av å prøve å bli perfekte. Det er vel alltid noe man kan gjøre bedre, men perfekt behøver vi ikke å bli. Ønsker deg en fin fredagskveld 🙂

    3. Perfekt, ja hvem er vel det ut ifra andres ståsted. Det viktigste er vel at vi har det godt med oss selv, lever et liv som man kan stå for, og det er vel en måte å være perfekt for seg selv.
      Det andre måtte mene er bare en mening, og hvis man husker de 4 leveregler så betyr det ingenting.
      Og om noen bruker deg som argumentasjon, er kanskje fordi de ikke tør eller klarer å stå for egne meninger, og da blir du en perfekt rygg å gjemme seg bak. Ønsker deg en fin helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg