Du verden hvor det svinger

 

Du verden her svinger det i humør

Og takk for det

I dag er jeg alle farger på en gang

Det føles sånn

Jeg føler det orange

Det gløder i meg av entusiasme og glede og forventning

Skarp, skarp orange får bre seg i kroppen min

Det føles deilig og gir meg ny energi

 

Så kommer en skarp fin blå

Som det blåeste vann du kan tenke deg eller knallblå himmel

Det kjøler meg ned mentalt, roer sinnet mitt

Det gir meg en egen ro

Den roen trenger jeg etter å ha skiftet i humør fra time til time

Jeg lar den blå fylle kroppen min

En av de fineste farger jeg vet

Jeg lar den gå over til å bli enda mørkere

Den roer meg enda mer nå

Den gir meg fred i sinnet

Nydelig

 

Men i dag er det også andre farger der

Det er litt rød som jorder meg

Lar meg holde føttene på jorda og bli roligere i kraften min

Jeg trenger å finne igjen kraften min, derfor bader jeg i det røde

Jeg ser meg selv som en matador foran oksen

Jeg vifter med det røde flagget

Her er jeg, jeg er den jeg er og det skal jeg være

 

Så titter solen inn 

Det gule fyller meg med glede

Glede og forventning over dagen min

I dag kan jeg føle inni meg hvor heldig jeg er

Jeg kan nyte tilværelsen min og den jeg er

Lett og glad lar jeg det gule fylle meg

Alt ser lettere ut med gult

Det roer ned klumpen i magen

Det gule er solen inni meg i dag

Jeg smiler

 

Det kommer og inn litt turkis

Det er for min kreativitet

Det er gleden over å kunne skape

Akkurat nå er det ordene jeg skaper noe av

Men jeg vet at jeg snart skal i gang med nye skapende prosjekter

Mer skriving, annerledes skriving, men jeg vet ikke hva

Jeg skal og bruke fargene i silkestoffene mine

Jeg skal i gang med applikasjon igjen

Når vet jeg ikke, men det kommer

Da er det viktig for meg med det turkis

 

Så strømmer det på med lilla

Det er den mørke lilla, nærmest fiolett

Jeg lar den fylle kroppen min

Den står for meg for min åndelighet, min lillasjel

Den healer meg og åpner meg opp for det spirituelle

Jeg elsker å kjenne det lilla bre seg foran øynene mine

Den fyller sjelen min og åpner meg opp for en storhet man bare kan føle

En storhet og en kraft man ikke kan sette ord på

Den må kjennes inni en og akkurat nå kjenner jeg den

 

Så brer det seg det grønne

Jeg lar det grønne først fylle hjertet mitt

Det er en skarp, men litt mørk grønn som kommer

Den står for meg for kjærligheten i meg

Den jeg helst skulle bredt utover hele verden

Men også til mitt såreste jeg

Mitt lille barn jeg er i mitt indre

Det trenger også kjærlighet og omsorg

Mitt hjerte trenger egenkjærlighet

Kjærlighet til den jeg er som menneske når jeg føler meg utilstrekkelig

En ømhet over det jeg prøver men ikke helt får til

Jeg klapper meg selv på kinnet

Jeg sier du gjør så godt du kan, lille venn

Det er mer enn nok skjønner du, mer kan du ikke gjøre

Vær deg selv du, slik som er meningen

Elsk deg selv, slik du elsker de du møter på din vei

Gi også deg selv plass i eget hjerte

Ikke la alle de andre som er der, stenge deg selv ute

Du er også like verdifull som dem skjønner du, lille venn

Finn nå styrken din

Finn nå gleden din i alle fargene dine

I dag

4 kommentarer
    1. Når jeg prøver å meditere må jeg si. Jeg må øve mer. Fargene er ofte blå,lilla og noe orange/gult. Jeg ser også litt hvitt som prøver å komme fram. Kan du si noe om hva du tenker? Jeg hadde mange gode opplevelser da jeg mediterte tidligere. Både glede ,tristhet og energi. Det er deilig når jeg føler jeg får noe godt ut av det.

    2. Du får de fargene som gjør godt for kroppen din. Meditasjon gir både forløsning og påfyll på en gang og er et fantastisk vertløy for egenpleie. Ikke føl at du skal få til noe når du mediterer men la det bare skje det som skjer. Noen ganger får vi fine opplevelser, andre ganger føler bi at vi ikke får til, men det gjør ikke noe. For kropp og sinn gjør det godt uansett 🙂 Karin Wiersdalen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg