Happyplass

 

Jeg har en liten opprydding på bloggen min.

Jeg får ofte ideer til hva jeg skal skrive om eller jeg finner artikler jeg liker.

Disse lagrer jeg så på utkast så jeg kan finne de igjen senere.

Nå har jeg en runde hvor jeg blar gjennom alle disse utkastene.

Noen får ligge der fortsatt, andre blir slettet og noen får bli til noe mer.

Slik som denne linken her.

http://liviforandring.blogg.no/1431582879_jeg_har_l248sningen_m.html?c=1431588505933

Dette er et innlegg jeg har lagret siden 2015.

Jeg går inn til eieren av bloggen og ser at hun lurer på om hun skal slutte å skrive.

Jeg tror ikke på tilfeldigheter.

Jeg tror at jeg fant ut at jeg hadde gjemt hennes innlegg, for å oppmuntre henne til å fortsette.

 

I det innlegget som jeg har gjemt på, snakker hun om å finne sin happyplass

Det syntes jeg var et flott ord

Vil du ha det på norsk, kall det lykkeplass.

Det er en plass du selv finner.

Hvor det er, er helt opp til deg selv.

Det kan være et sted i naturen der du finner ro i sjelen

Det kan være når du er på reise eller på hytta eller i godstolen hjemme.

Det kan også være når du hører musikk eller ser på kunst eller danser.

Det kan være når du rusler ute og leter etter fotomotiv.

Det kan være et minne om da du følte deg lykkelig eller hadde fullstendig fred inni deg.

Eller det kan være når du lukker øynene og forsvinner inn i deg selv i meditasjon.

Det er din happyplass, ditt eget øyeblikk, der du kan ha det godt.

Når du så er litt nede kan du bruke dette bildet.

Hjernen din vil huske og vil automatisk gi deg den samme følelsen du hadde i det øyebllikket.

Det er som om du spoler tilbake og spiller det på nytt.

Jo oftere du bruker det, jo sterkere blir det for kroppen.

Et lite hjerneverktøy som er svært, svært nyttig.

Helt gratis og bestandig tilgjengelig.

Bruk det flittig i alle situasjoner, i en konfllikt, når du er sliten, stresset, lei deg eller når du skal sove eller våkne.

Happyplassen er din egen oppmuntringsvideo.

Spill filmen av så ofte du ønsker det.

I dag

http://sor.rvts.no/?module=Articles&action=Article.publicOpen&id=426#

6 kommentarer

Siste innlegg