Jeg blir aldri helt fornøyd

 

Jeg elsker livet mitt

Jeg gjør det

Likevel vil jeg av og til ha det annerledes

Jeg blir liksom ikke fornøyd uansett

Er det jeg som er vanskelig å tilfredsstille 

Hvorfor kan jeg ikke nyte det mer enn i små øyeblikk

Hvorfor er noen av oss mer rastløse enn andre

Jeg kan i et øyeblikk være salig og lykkelig

I neste øyeblikk gleder jeg meg til at noe skal skje

Jeg elsker flyplasser, det å vente på at reisen starter

Jeg kan være på en flyplass i timesvis alene uten å kjede meg

Det er noe med atmosfæren der, folk som er i farta

 

I sommer kjørte vi i bil, 530 mil

Jeg trodde det skulle bli langt og kjedelig, men jeg likte svært godt transport-etappene

Da tok jeg tusenvis av bilder og nytte hvert sekund 

Kanskje er det nysgjerrigheten min som gjør at jeg aldri kan slå meg helt til ro

Det er en drivkraft i meg som vil ha opplevelser

For en som er som meg, å bli parkert hjemme, er en utfordring

Samtidig kjenner jeg at det gir meg en egen ro

Dette å lære meg, nettopp det å nyte øyeblikkene av fred inni meg, har vært fint

Det har gjort at jeg og kan nyte mer å være på reise

Takknemligheten er stor for at jeg har mulighet til å reise

 

Så hvor ville jeg vært uten denne rastløsheten

Uten denne nysgjerrigheten som driver meg fremover

Hva venter det meg der fremme

Hvem møter jeg, hva får jeg se, hva får jeg lære

Det er som om jeg leter etter biter som passer

Og kanskje er det nettopp det

Leting etter biter som passer i mitt eget puslespill

Puslespillet som er mitt liv

Når jeg så er tilbake i heimen, legger jeg de nye bitene på plass

Det er som om hver opplevelse gjør meg helere

Nå skal jeg snart ut og finnne nye biter

Der kribler i meg av forventning

I dag

 

 

 

2 kommentarer
    1. Jeg er også litt slik..fornøyd og ikke fornøyd på en gang…men jeg “hater” flyplasser..hehe..syns det er så masete… Fortsett med bitene i puslespillet ditt du..helt ferdig blir du nok aldri..men mange fine nye brikker blir det nok <3

    2. annebe: Ja, mange nye biter, noen store og flotte, andre små som passer akkurat mellom de andre. :)Og den siste biten faller på plass en gang den også, men det håper vi skal være lenge til <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg